امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

امدادگران نوجوان به «ماه نشان» می‎آیند

مشاهده ۶۳۲
۱۳۹۸/۰۲/۲۱- ۱۵:۰۰

برنامه تلویزیونی «ماه نشان» با حضور دانش‌آموزان امدادگر در زمان سیل آق قلا، شنبه شب از شبکه افق پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، ویژه برنامه تلویزیونی «ماه نشان» به مناسبت ماه مبارک رمضان هر روز به صورت زنده و از مشهد مقدس از شبکه افق پخش می‌شود. در چهارمین قسمت این برنامه، سید مصطفی عندلیب مربی پرورشی مدرسه لبیک شهر مقدس مشهد همراه با گروهی از دانش آموزانش حضور می‎یابد. این گروه از دانش آموزان با همراهی معلمشان در هنگام بروز سیل در آق قلا، اقدام به جمع آوری و توزیع کمک‎های مردمی‌برای حادثه دیدگان استان گلستان کرده بودند. «ماه نشان» به تهیه‎کنندگی سجاد بهمن آبادی، طی ماه مبارک رمضان امسال هر روز ساعت 19 به صورت زنده از شبکه افق پخش می‌شود. اجرای این برنامه را شهرام شکیبا بر عهده دارد.
برنامه تلویزیونی «رو در رو» طی ماه مبارک رمضان امسال هر شب ساعت 23 از شبکه افق پخش خواهد شد. در سومین قسمت، طیبه سیاوشی میهمان برنامه خواهد بود. او سیاستمدار و دیپلمات ایرانی است که در حال حاضر به عنوان نماینده تهران در مجلس دهم حضور دارد و از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس به شمار می رود. تکرار رو در رو با اجرای امیر حسین ثابتی، روز بعد ساعت 8:30 پخش می‌شود. من «علی» یک روحانی هستم مجموعه آموزشی سفیران هدایت با هدف «تربیت مبلغ برای نشر احکام و معارف اسلامی در سطح عموم برای مناطق مورد نیاز» در حوزه علمیه قم طراحی شده و چندین سال از فعالیت مدارس آن می‌گذرد. طلابی که در مدارس سفیران هدایت تحصیل می‌کنند در مدت 5 تا 6 سال در علوم حوزوی مانند صرف، نحو، منطق، بلاغت، فقه و اصول تا بالاتر از سطح لمعه رشد کرده و در مباحثی مانند تفسیر قرآن کریم، نهج البلاغه، تاریخ و سیره حضرات معصومین(ع9، کلام اسلامی و شبهات، شناخت ادیان و فرق و شیوه‌های مختلف تبلیغی در حد نیاز یک مبلغ دینی آموزش می‌بینند. مدیریت مساجد و امامت جماعت، بیان مسائل شرعی، موعظه و تبلیغ با توجه به نیازهای منطقه ای، اداره جلسات موالید و عزاداری معصومین(ع)، برگزاری جلسات آموزش و قرائت قرآن، اداره کلاس‌های دینی و عربی مدارس آموزش و پرورش و همچنین راهنمایی و هدایت جوانان و نوجوانان در امور دینی توانایی‌هایی است که این طلاب پس از پایان تحصیلات کسب می‌کنند.
مجموعه مستند «سفیران هدایت» داستان طلابی است که با همین عنوان راهی مراکز مختلف می‌شوند تا به کار تبلیغ بپردازند. در نخستین قسمت، با طلبه جوانی که خود را «علی» معرفی می‌کند، همراه خواهیم بود که به یکی از مراکز نگهداری معتادان مواد مخدر به نام موسسه «رهجویان امید» اعزام شده تا به برگزاری کلاس های قرآنی و دینی برای آن‌ها بپردازد. مصاحبه با برخی از مددجویان این موسسه در مورد تاثیر حضور یک روحانی در میان آن‎ها و همچنین شیوه‌های تبلیغی این طلبه جوان، بخش‎های مختلف مستند «سفیران هدایت» را تشکیل می‎دهد. سید محمد حسین‌هاشمی تهیه‎کننده و سید محمدرضا هاشمی‌کارگردان این مجموعه هستند که به همت موسسه فیلم‎سازی رسانه یاسین فیلم تولید شده است. نخستین قسمت مجموعه «سفیران هدایت» شنبه 21 اردیبهشت ساعت 21 و تکرار آن ساعت 11 روز بعد از شبکه افق پخش می‌شود.
روایت «فرزندان اویس» از سال‎های درد و خون ۲۵ مارس ۲۰۱۵ بود که عربستان سعودی حمله ای گسترده و در عین حال کورکورانه را علیه مردم مظلوم یمن آغاز کرد، عملیاتی به نام طوفان قاطعیت که البته با قاطعیت شکست خورد زیرا یمنی‌ها نه تنها تسلیم نشدند بلکه با تمام توان در مقابل قوای سعودی ایستادند و پیروزی‌های چشمگیری هم به دست آوردند. این حملات ناجوانمردانه، موجی از نفرت و کینه علیه آل سعود که دست نشاندگان کشورهای غربی در منطقه به شمار می روند به وجود آورد؛ سعودی‌ها که به بهانه بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن، حملات همه جانبه ای را از زمین و هوا علیه مردم این کشور شروع کرده اند حاضر نیستند به اشتباه خود اعتراف کنند اما آینده، همه چیز را روشن خواهد کرد. «فرزندان اویس» مستندی است با محوریت این اقدام طراحی شده از سوی غرب با مزدوری عربستان؛ در بخش نخست به تاریخچه یمن و حضور اقوام گوناگون در این کشور اشاره می‌شود و سپس دلایل اصلی مخالفت عربستان با خواسته مردم یمن و دلیل حملات گسترده علیه این کشور از سوی آل سعود طی گفت‎وگو با فعالان اجتماعی و سیاسی یمنی و دیگر کارشناسان بین‎المللی مورد کنکاش قرار می‌گیرد. فرقه زیدیه حدود 11 در یمن حکومت می‌کردند ولی در نیمه دوم قرن بیستم رو به اضمحلال رفتند و افراد این فرقه به تدریجی به خاطر عقاید ضد استکباری و آمریکایی، به انزوا رانده شدند. رهبر زیدی‌ها یعنی حسین الحوثی شهید شد و دولت یمن با پشتیبانی آمریکا و آل سعود دست به خون شیعیان زیدی آلوده کرد؛ اینها از جمله مواردی هستند که در «فرزندان اویس» به تهیه‎کنندگی و کارگردانی روح الله رفیعی درباره آن‎ها صحبت می‌شود. این مستند برای پخش از شبکه افق در ساعت 22 روز شنبه 21 اردیبهشت ماه در نظر گرفته شده و تکرار آن هم ساعت 11:30 روز بعد پخش می‌شود.
فصل جدید برنامه «نیمه پنهان ماه» چهارشنبه‌ها از شبکه افق پخش می‎شود. در چهل‎وچهارمین قسمت، زینب ابوطالبی مجری این برنامه  با خانم کبری طیبی همسر شهید ابراهیم عوده پور گفت‌وگو می‌کند. آن‎ها 23 مردادماه سال 1359 با یکدیگر ازدواج کرده بودند و زندگی مشترکشان تا 21 دی ماه سال 60 به طول انجامید، یعنی زمان شهادت ابراهیم، فرمانده گردان محمد رسول الله کرمان. «نیمه پنهان ماه» به تهیه‎کنندگی امیر بنان و کارگردانی یاسر انتظامی، ماه رمضان امسال هر روز ساعت 17 از شبکه افق پخش می‌شود و تکرار آن هم ساعت 6 روز بعد پخش می‌شود.

امتیاز شما