امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

بررسی «معامله قرن» در «جریان خاورمیانه» از پرس تی وی

مشاهده ۴۳۷
۱۳۹۸/۰۲/۲۵- ۱۳:۴۴

مجموعه برنامه جدیدی با عنوان «جریان خاورمیانه» (Mid EastStream) با هدف بررسی مسائل مختلف منطقه خاورمیانه از این هفته، تقدیم مخاطبان شبکه پرس تی وی می‎شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه از تولیدات دفتر بیروت است و در اولین قسمت آن، دو موضوع «طرح آمریکا موسوم به «معامله قرن» برای تغییر وضعیت خاورمیانه» و «وتو کردن مصوبه کنگره مبنی بر قطع کمک به ائتلاف عربستان در یمن توسط دونالد ترامپ» به بحث و گفت‎وگو گذاشته می‎شود.
بخش اول این برنامه با نگاهی به طرح برقراری صلح در خاورمیانه و پایان مناقشات میان فلسطین و رژیم صهیونیستی که توسط دولت ترامپ پیشنهاد شده به بررسی جزئیات مربوط به این طرح می‎پردازد و اهداف ترامپ از پیگیری طرح معامله قرن را به بحث و تبادل نظر می‎گذارد.
واکاوی نقش عربستان، اردن و مصر در طرح معامله قرن و مروری بر واکنش کشورهای غربی در قبال اقدامات رژیم صهیونیستی در فلسطین از قبیل شهرک‎سازی‌های غیرقانونی از دیگر مباحث این برنامه است.
«جریان خاومیانه» همچنین ضمن اشاره به وتو کردن مصوبه کنگره مبنی بر قطع کمک به ائتلاف عربستان در یمن توسط دونالد ترامپ به واکاوی دلایل وتو کردن مصوبه کنگره درباره قطع ارتباط آمریکا با عملیات نظامی ائتلاف عربی در یمن می‎پردازد و جنایات عربستان در یمن و کشتار مردم بی‎گناه این کشور و نقش آمریکا در تجهیز تسلیحاتی عربستان را بررسی می‎کند.
هر قسمت از برنامه «جریان خاورمیانه» با مدت زمان 25 دقیقه به کندوکاو و بررسی دو موضوع مختلف و مهم در زمینه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی می‎پردازد و شامل آیتم‎هایی همچون مصاحبه با افراد صاحبنظر، آیتم گرافیکی و واکنش رسانه‌های اجتماعی نسبت به موضوعات  برنامه است.
«جریان خاورمیانه» به تهیه‎کنندگی و اجرای مروه عثمان ساعت 00:03 بامداد پنجشنبه 26 اردیبهشت از شبکه پرس تی وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه نیز جمعه ساعت 4 خواهدبود.

امتیاز شما