امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

همین امشب مهتاب از اهدای خون می‌گوید

مشاهده ۵۴۳
۱۳۹۸/۰۲/۳۰- ۱۲:۰۴

هم‎زمان با روز ملی اهدای عضو برنامه «همین امشب مهتاب» به موضوع ضرورت اهدای خون در ماه مبارک رمضان می‎پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه با دعوت از رئیس سازمان انتقال خون به بررسی مشکلات این سازمان در ایام ماه مبارک رمضان خواهد پرداخت.

برنامه «همین امشب مهتاب» با توجه به کمبودهای فصلی اهدای خون تلاش می‌‎کند تا آنتن شبکه سلامت را در اختیار رئیس سازمان انتقال خون قرار دهد و دکتر علی اکبر پورفتح الله علاوه بر ارئه گزارشی از وضعیت بانک خون در کشور، درباره بروز کمبود خون و فرآورده‌های خونی در ماه مبارک رمضان صحبت می‎کند.

ماه مبارک رمضان یکی از زمان‌های کمبود فصلی اهدای خون به شمار می‎رود و سازمان انتقال خون بیش از هر زمان نیازمند حضور مستمر اهداکنندگان خون در مراکز این سازمان است. بدیهی است با توجه با طولانی بودن ساعات روزه‎داری هم‎وطنان در این روزها، سازمان انتقال خون تا حد امکان ذخیره‎سازی فرآورده‌های خونی را پیش از این ماه در دستور کار قرار می‎دهد. اما به دلیل کوتاه بودن طول عمر پلاکت‎های خونی (حداکثر سه روز) نیاز به دریافت روزانه خون اهمیت بسیاری دارد.

برنامه «همین امشب مهتاب» هر شب ساعت 19:45 به مدت 45 دقیقه به صورت زنده از شبکه سلامت پخش می‎شود و در هر برنامه با دعوت از مدیران و مسئولان حوزه سلامت، موضوعی متناسب با سلامت جسمی، روانی و اجتماعی واکاوی خواهد شد.

امتیاز شما