امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

پیشرفت‌های چشمگیر ایران در علم و فناوری

مشاهده ۴۴۵
۱۳۹۸/۰۲/۳۱- ۱۴:۰۳

برنامه این هفته «ایران امروز» (Iran Today) ضمن مروری بر سخنان مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب درخصوص فاصله زیاد با قله‌های پیش‎بینی شده در حوزه علم و فناوری علاوه‎بر پیشرفت‌های چشمگیر کشور در این زمینه به بحث و گفت‎وگو درباره مسیر طی شده و اهداف پیش رو در اسناد بالادستی علمی و فناوری می‎پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه که میزبان کارشناسانی همچون سعید سهراپ پور استاد دانشگاه صنعتی شریف، محمود تولایی عضو هیئت مدیره و رئیس انجمن ژنتیک ایران و اسماعیل قادری فر رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی ریاست جمهوری است به رتبه‌های علمی ایران در رشته‌های مختلف و پیروزی‌های دانش‌آموزان و دانشجویان ایرانی در المپیادهای علمی اشاره کرده و به سراغ موسسات پژوهشی برتر رفته و موفقیت‌های آن‎ها را تشریح می‎کند. در این برنامه موضوع اشاره مقام معظم رهبری به بدخواهی و کینه‌توزی دشمنان و ناخشنودی آنان از جهاد علمی جوانان ایرانی و محدودیت‌هایی که غرب در امر پژوهش ایجاد کرده است نیز  بررسی می‎شود.
ارتباط دانشگاه و صنعت و نقش آن در توسعه کشور، سند نقشه جامع علمی‌کشور و اهداف آن، ضرورت حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری از نخبگان و گرایش شدید جامعه به تحصیل در آموزش عالی و ایجاد انتظارات زیاد در فارغ التحصیلان از جمله محورهای این برنامه به شمار می‎رود.
«ایران امروز» به تهیه‎کنندگی یوسف پور انوری و اجرای لیلا فرامرزی ساعت 1:03 بامداد چهارشنبه 1 خرداد از شبکه پرس تی وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه چهارشنبه ساعت 7 و 20، پنجشنبه ساعت 9 و شنبه ساعت 12 پخش خواهد شد.

امتیاز شما