امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

خیریه ای از مردم برای مردم

مشاهده ۶۴۹
۱۳۹۸/۰۳/۰۱- ۱۳:۴۷

برنامه تلویزیونی «ماه نشان» با حضور موسس یکی از خیریه‌های مردمی، چهارشنبه اول خرداد از شبکه افق پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، ویژه برنامه تلویزیونی «ماه نشان» به مناسبت ماه مبارک رمضان هر روز به صورت زنده و از مشهد مقدس تقدیم مخاطبان شبکه افق می‎شود. در پانزدهمین قسمت این برنامه حاج محمد جواد فولاد میهمان برنامه است. او در محله عشرت آباد مشهد زندگی می‌کند و پس از پیروزی انقلاب، به عضویت بسیج منطقه درآمد و در نهایت به فرماندهی آن پایگاه انتخاب شد. تجربه طولانی در امور فرهنگی و اجتماعی، آقای فولاد را به راه‎اندازی موسسه خیریه‎‌ای واداشت که با جذب نیروهای مردمی‌برای حمایت از اقشار ضعیف جامعه فعالیت می‌کند. تاکنون 200 شعبه در سراسر کشور توسط این موسسه تاسیس شده است. «ماه نشان» به تهیه‎کنندگی سجاد بهمن آبادی، طی ماه مبارک رمضان امسال هر روز ساعت 19 به صورت زنده از شبکه افق پخش می‌شود. اجرای این برنامه را شهرام شکیبا بر عهده دارد.
گلستان کرامت در شبکه افق
مجموعه مستند «با کریمان» درباره خیران و نیکوکارانی است که در پی اندیشه‌های آسمانی خود، گام در راه خیر نهاده و دستشان به کار نیک دراز شده است. در هجدهمین قسمت سفری خواهیم داشت به دیار گلستان، سرزمین هفت هزارساله که از دهه 70 شمسی استانی مستقل شده است. ترکمن‌ها، سیستانی‌ها، مازنی‌ها، فارس، قزاق و سایر اقوام در گلستان زندگی می‌کنند، برخی شیعه اند و دیگران اهل سنت اما با این تنوع مذهبی و قومیتی، اتحادی مثال زدنی با یکدیگر دارند و بر پایه اشتراکات زندگی می‌کنند، که همین مسئله رمز موفقیتشان است. در این قسمت با بعضی خیران و نیکوکاران گلستانی درباره فعالیتهایشان گفت‎وگو می‌شود. هجدهمین قسمت «با کریمان» کاری از محمد علی فارسی به عنوان تهیه‎کننده و کارگردانی فاطمه سادات محمودپور، چهارشنبه 1 خرداد ساعت 7:30 از شبکه افق پخش می‎شود.
پای صحبت تخریب چی‌های جنگ اداره و مدیریت جنگ هشت ساله
 با آن شرایط کشور و کمبود امکانات در آن زمان بسیار دشوار بود اما یکی از ستون‌ها و پشتوانه‌های اصلی پیروزی رزمندگان ما در جنگ، فعالیت های ویژه مهندسی رزمی‌بود. مستند «راه‌های افتخار» روایتی است از هشت سال دفاع جانانه ملت ایران در مقابل این تجاوز آشکار ارتش بعث عراق به خاک کشورمان، سال هایی که همه مردم یکدل و یک صدا در مقابل این هجوم وحشیانه ایستادگی کردند. در سومین قسمت سری جدید این مجموعه و با اشاره به عملیات والفجر، پای صحبت تخریب چی‌های دوران جنگ خواهیم نشست، مردانی که طلیعه دار سپاه اسلام بودند و پیش از همه برای آماده سازی معابر به منظور عبور رزمندگان ایرانی وارد میدان می‌شدند. «راه‌های افتخار» کاری از معاونت مهندسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و به تهیه‎کنندگی محسن قیصری چهارشنبه 3 خرداد ساعت 21 و تکرار آن ساعت های 5:30 و 11 روز بعد از شبکه افق پخش خواهد شد.
نبرد «غزال ایرانی» با مدعیان جهانی بزرگ‌ترین مسابقه جهانی
ماشین‌های خورشیدی که از شمال تا جنوب استرالیا به مسافت ۳۰۰۰ کیلومتر برگزار می‌شود، یکی از میادین جهانی برای به رخ کشیدن فناوری‌های نوین است، تکنولوژی‌هایی که در ابتدا به صورت آزمایشگاهی ارائه می‌شوند و سپس قابلیت صنعتی شدن می‎یابند. مستند «غزال ایرانی» روایتی است از حضور دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران در این آوردگاه جهانی، زمانی که آن‎ها با اتومبیلی به نام غزال برای شرکت در این میدان آماده شده‎اند ولی ساخت و تکمیل ماشین هنوز تمام نشده و فقط 13 روز به ارسال ماشین به مسابقات باقیمانده است. «غزال ایرانی» ساخته «وحید فرجی» است که پیش از این در مسابقه ملی مستندهای نیمه‌بلند دهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت به نمایش درآمد. این مستند از محصولات مرکز مستند سوره به شمار می‎رود و برای پخش از شبکه افق در روز چهارشنبه 1 خرداد ساعت 22 در نظر گرفته شده است. تکرار «غزال ایرانی» را می‎توانید ساعت 11:30 روز بعد از همین شبکه ببینید.
خاطرات دو سال زندگی با شهید مدافع حرم در برنامه «نیمه پنهان ماه» 
فصل جدید برنامه «نیمه پنهان ماه» در ماه رمضان امسال تقدیم مخاطبان شبکه افق می‎شود. در پنجاه و پنجمین قسمت، زینب ابوطالبی مجری این برنامه پای صحبت‎های ریحانه قرقانی می‎نشیند، همسر شهید امیر سیاوش شاه عنایتی که جزو شهدای مدافع حرم به شمار می‎رود. امیر سیاوش و ریحانه سال 92 با هم پیمان زندگی مشترک بستند و این وعده آسمانی، تا 29 آذرماه سال 94 ادامه یافت، یعنی روزی که شهید شاه عنایتی در راه دفاع از حریم اسلام و در مبارزه با گروه‌های تکفیری به فیض شهادت نائل آمد. «نیمه پنهان ماه» به تهیه‎کنندگی امیر بنان و کارگردانی یاسر انتظامی، ماه رمضان امسال هر روز ساعت 17 از شبکه افق پخش می‌شود و تکرار آن هم ساعت 6 روز بعد خواهد بود.

امتیاز شما