امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

از رتبه و جایگاه صنعت برق کشور تا صنعت ماشین آلات و ادوات کشاورزی در کشور

مشاهده ۳۵۹
۱۳۹۸/۰۳/۰۴- ۰۹:۵۸

رادیو اقتصاد شنبه 4 خرداد در برنامه‌های «خوشه چین»، «اقتصاد مجازی»، «چالش» و ... به موضوعات محدودیت‌های اجرای خاک ورزی حفاظتی، عملکرد ارگان‌های مرتبط در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدیریت بحران و ... می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در برنامه «خوشه چین» شنبه 4 خرداد، روح‌الله یوسفی، عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات برنج کشور درباره محدودیت‌های اجرای خاک ورزی حفاظتی مطالبی را به سمع شنوندگان می‌رساند. ماشین‌آلات و محدودیت‌های اجرای کشاورزی حفاظتی و اهمیت حمایت از بهره‌برداران ماشین‌آلات کشاورزی حفاظتی از دیگر مباحث این برنامه است. برنامه «خوشه چین» کاری از گروه کشاورزی، به تهیه‌کنندگی مهدی شیار ساعت 13:30روی آنتن می رود.

در برنامه «اقتصاد مجازی» شنبه 4 خرداد، حامد پیشوا یزدی، کارشناس هوش مصنوعی، دکتر حسین نوریخواه پژوهشگر تجارت الکترونیک و مدرس دانشگاه و مهدی توکلی همدانی، مدیر اجرایی مرکز تهران هوشمند درخصوص عملکرد ارگان‌های مرتبط در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدیریت بحران گفت‌وگو می‌کنند. از دیگر موضوعات این برنامه می‌توان به تعریف و مفاهیم پایه مدیریت بحران و کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در مراحل مدیریت بحران اشاره کرد.
برنامه «اقتصاد مجازی» کاری از گروه کسب و کار، به تهیه‌کنندگی مطهره محرابی ساعت 14 تقدیم مخاطبان می‌شود.

برنامه «چالش» شنبه با موضوع نبود ساز و کار مشخص برای طرح تشویقی مجلس برای افشاکنندگان فساد پخش می‌شود. نظارت سیستمی است نه مردمی، مقایسه با کشورهای دیگر، ناکارآمدی سیستم فعلی، لزوم حمایت قانونی از گزارشگران فساد و ... از دیگر محورهای برنامه است. برنامه «چالش» کاری از گروه صنعت و بازرگانی، به تهیه‌کنندگی سید‌وحید موسوی ساعت 15 شنوندگان را همراهی می‌کند.

برنامه «نود و هشتی‌ها» امروز، رتبه و جایگاه صنعت برق کشور از حیث تولید راندمان و اقتصاد برق را بررسی می‌کند. مهم‌ترین چالش‌های صنعت برق، برای توسعه زیرساخت‌ها، کاهش اتلاف و افزایش راندمان و اقتصادی شدن صنعت برق چه باید کرد؟ از دیگر موارد قابل طرح است. برنامه «نود و هشتی‌ها» کاری از گروه اقتصاد و جامعه، به تهیه‌کنندگی مهرگان طور سوادکوهی ساعت 17 روی آنتن می‌رود.

برنامه «روستای ما» 4 خرداد ماه، بازسازی روستاها از همه نظر به خصوص بعد روانی برای برگرداندن زندگی پررونق روستایی را مدنظر قرار می‌دهد. محمدامین خراسانی، عضو هیات علمی دانشگاه و کارشناس برنامه‌ریزی روستایی درباره بازسازی روستاها از همه نظر به خصوص بعد روانی برای برگرداندن زندگی پررونق روستایی مطالبی را بیان می‌کند. برنامه «روستای ما» کاری از گروه کشاورزی، به تهیه‌کنندگی لیلا امیدیگانه، شنبه تا پنج شنبه ساعت 18:30 به سمع مخاطبان می‌رسد.

برنامه «ساعت صنعت» امروز، شنوندگان را با صنعت ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی در کشور  آشنا می‌سازد. برنامه «ساعت صنعت» کاری از گروه صنعت و بازرگانی، به تهیه‌کنندگی لیلا امیدیگانه، روزهای زوج از ساعت 21 پخش می‌شود.

امتیاز شما