امروز سه شنبه  ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

از موانع موجود در تبدیل علم به صنعت در کشور تا نقش جذب سرمایه در رونق تولید

مشاهده ۳۸۰
۱۳۹۸/۰۳/۱۲- ۱۵:۰۵

رادیو اقتصاد دوشنبه 13 خرداد در برنامه‌های متعدد خود به مباحثی چون موانع موجود در تبدیل علم به صنعت در کشور، نقش جذب سرمایه در رونق تولید و ... خواهد پرداخت.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، رادیو اقتصاد در برنامه «رویش» دوشنبه 13 خرداد، خرده فروشی و راهکارهای موفقیت در آن را بیان می‌کند. علیرضا نوری جاهد مشاور و مدرس کسب و کار در برنامه فردا درباره خرده فروشی و راهکارهای موفقیت در آن صحبت می‌کند. شغل‎های مرتبط با خرده فروشی،  فاکتورهای تاثیرگذار بر افزایش فروش در خرده فروشی و ... از دیگر موضوعات این برنامه خواهد بود. برنامه «رویش»" کاری از گروه کسب و کار است که به تهیه‎کنندگی نازنین کتابچی روزهای شنبه تا پنجشنبه ساعت 8 به مدت 60 دقیقه پخش می‎شود.

رادیو اقتصاد در برنامه «ایستگاه نود و هشت» دوشنبه 13 خرداد، آثار و تبعات توقعات زنان بر اقتصاد خانواده را  نقد و بررسی می‎کند. اساتید و کارشناسان در برنامه خوددر مورد آثار و تبعات توقعات زنان بر اقتصاد خانواده و شیوه‌های درست بیان توقع از سوی زن برای کمک به رشد اقتصادی همسر صحبت می‌کنند. برنامه «ایستگاه نود و هشت» کاری از گروه اقتصاد و جامعه، به تهیه‎کنندگی فرزانه صادقیان است که شنبه تا پنجشنبه ساعت 9 به مدت 60 دقیقه از رادیو اقتصاد پخش می‌شود.

رادیو اقتصاد در برنامه «کالای ایرانی» دوشنبه 13 خرداد، تولید و پرورش بوقلمون را موضوع بحث خود قرار داده است. فعالان این حوزه در این برنامه راجع به تولید و پرورش بوقلمون مطالبی را به سمع شنوندگان می‎رسانند. ارزش اقتصادی بوقلمون، شرایط پرورش و تولید، میزان تولید و ظرفیت‎های افزایش تولید، ارزش اقتصادی برای خانواده‌ها از دیگر محورهای موضوعی این برنامه به شمار می‎آیند. برنامه «کالای ایرانی» کاری از گروه صنعت و بازرگانی است که به تهیه کنندگی حمیده رضاسلطانی شنبه تا پنجشنبه ساعت 10 به مدت 60 دقیقه از رادیو اقتصاد پخش می‌شود.

رادیو اقتصاد در برنامه «خوشه چین» دوشنبه 13 خرداد، به بیان توصیه‌هایی برای شخم زدن مناسب با تراکتور اختصاص دارد. روح‎الله یوسفی عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات برنج کشور در این برنامه درباره شخم زدن مناسب با تراکتور و کاربرد تنظیم فاصله چرخ ها در تراکتور مطالب مهمی عنوان می‎کند. برنامه «خوشه چین» کاری از گروه کشاورزی است که به تهیه‎کنندگی مهدی شیار، شنبه ساعت 13:30، به مدت 30 دقیقه پخش می‎شود.

 رادیو اقتصاد در برنامه «اقتصاد مجازی» دوشنبه 13 خرداد ، مروری بر مهم‎ترین مصوبات شورای عالی فضای مجازی خواهد داشت. دکتر حسین نوریخواه پژوهشگر تجارت الکترونیک و مدرس دانشگاه، محسن غفاری مدیر ایتا و رضا تقی پور عضو شورای عالی فضای مجازی و وزیر سابق ارتباطات در این برنامه درباره مصوبات شورای عالی فضای مجازی با یکدیگر گفت‎وگو می‌کنند. تطبیق مصوبات با مولفه‌های اجرایی شده به‎همت دولت، راهکارهای عملیاتی شدن تاکیدات رهبری در شورای عالی فضای مجازی، آسیب های موجود و راهکارهای رسیدن به وضع مطلوب و ... از دیگر مباحث مطرح در برنامه خواهد بود. برنامه «اقتصاد مجازی» کاری از گروه کسب و کار است که به تهیه‎کنندگی مطهره محرابی، شنبه، دوشنبه و چهارشنبه ساعت 14 به مدت 60 دقیقه پخش می‎شود.

 رادیو اقتصاد در برنامه «چالش» دوشنبه 13 خرداد، موانع موجود در تبدیل علم به صنعت در کشور، از دانشگاه به صنعت و تولید را نقد و بررسی می‎کند. کارشناسان و اساتید در این برنامه درباره موانع موجود در تبدیل علم به صنعت در کشور، از دانشگاه به صنعت و تولید با یکدیگر گفت‎وگو می‌کنند. از دیگر مباحث این برنامه است که در آن به پروژه‌های علمی دقیق و نبود حامی، بکار نگرفتن ظرفیت های دانشگاهی، توجه به جوانان و بیانیه گام دوم انقلاب اشاره می‎شود. برنامه «چالش"» کاری از گروه صنعت و بازرگانی است که به تهیه‎کنندگی سید وحید موسوی روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه ساعت 15 به مدت 90 دقیقه از رادیو اقتصاد پخش می‌شود.

رادیو اقتصاد در برنامه «نود و هشتی‌ها"» دوشنبه 13 خرداد، نقش جذب سرمایه در رونق تولید را تحلیل می‌کند. مسعود دانشمند دبیر کل خانه اقتصاد ایران در این برنامه در خصوص نقش جذب سرمایه در رونق تولید و راهکارهای هدایت سرمایه‌های سرگردان به تولید مطالبی را به سمع شنوندگان می‎رساند. برنامه «نود و هشتی‌ها» کاری از گروه اقتصاد و جامعه است که به تهیه‎کنندگی مهدی شیار شنبه تا پنجشنبه، ساعت 17 به مدت 90 دقیقه از رادیو اقتصاد پخش می‌شود.

 رادیو اقتصاد در برنامه«روستای ما» دوشنبه 13 خرداد ماه، آموزش روستاییان برای بهره وری در کشت محصولات را موضوع بحث قرار داده است. علی حکمی‌کارشناس ارشد جهادکشاورزی تهران در این برنامه در خصوص آموزش روستاییان برای بهره وری در کشت محصولات صحبت می‌کند. برنامه «روستای ما» کاری از گروه کشاورزی است که به تهیه‎کنندگی لیلا امیدیگانه شنبه تا پنجشنبه ساعت 18:30 به مدت 30 دقیقه میهمان خانه‌های شما شنوندگان می‌شود.

رادیو اقتصاد در برنامه «ساعت صنعت» دوشنبه 13 خرداد ماه، نقش فناوری‌های نو و شرکت های دانش بنیان را در صنعت مس بررسی می‌کند. صاحب نظران و فعالان در این برنامه راجع به نقش فناوری‌های نو و شرکت های دانش بنیان در صنعت مس صحبت می‌کنند. برنامه «ساعت صنعت» کاری از گروه صنعت و بازرگانی است که به تهیه کنندگی لیلا امیدیگانه روزهای زوج از ساعت 21 به مدت 60 دقیقه از رادیو اقتصاد پخش می‌شود.

 رادیو اقتصاد در برنامه «اقتصاد حوالی فرهنگ» دوشنبه 13 خرداد ماه، به سراغ ظرفیت‎های فرهنگی و هنری شهر شوش برای رشد اقتصادی این شهر می‎رود. حسین یاوری پژوهشگر حوزه فرهنگ و هنر و یوسف زمانی شهردار شهر شوش در این برنامه درباره ظرفیت‎های فرهنگی و هنری شهر شوش برای رشد اقتصادی این شهر با یکدیگر گفت‎وگو می‌کنند. پیشینه فرهنگی و هنری شهر شوش، جاذبه‌های گردشگری، صنایع دستی شاخص، هنرهای درآمدزا برای ساکنان شهر شوش، سیاست‌ها و برنامه‌های شهردار شوش برای استفاده از ظرفیت‎های فرهنگی و هنری به منظور رشد اقتصادی شوش از دیگر مباحث قابل طرح در این برنامه است. برنامه «اقتصاد حوالی فرهنگ» کاری از گروه اقتصاد و جامعه به تهیه کنندگی فرزانه صادقیان است که شنبه تا پنجشنبه، ساعت 22 به مدت 60 دقیقه به روی آنتن می‎رود.

امتیاز شما