امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

تلاش شبکه اصفهان در حفظ آب و خاک با ارزش منابع طبیعی

مشاهده ۷۵۰
۱۳۹۸/۰۳/۱۹- ۰۸:۱۰

مستند تلویزیونی با عنوان«ریشه در آب» با موضوع آبخیزداری و فواید آن تهیه و تولید شده است.

 به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این مستند با توجه به اینکه بیش از دو دهه، استان اصفهان با بحران خشکسالی مواجه شده است، به راهکارهای حفظ آب و خاک پرداخته شده است و تولید این برنامه‌ها با پشتوانه‌های علمی‌پژوهشی، راهکارهایی نه تنها اجتناب‌ناپذیرند بلکه الزامی هم هستند.
کاشت گیاهانی که به آب کم نیاز دارند در مناطقی که احتمال فرسایش و سیلاب وجود دارد و همچنین ایجاد بندهای کوچک و بزرگ برای جلوگیری از سیلاب و هدر رفت آب دو راهکار عمده محسوب می‌شوند.
در این مستند با بررسی عملکرد منابع طبیعی استان اصفهان به‎منظور حفظ خاک با ارزش منابع طبیعی استان اصفهان تلاش شده است تا با قالبی جدید نقش آبخیزداری به نمایش گذاشته شود.
آب، خاک و گیاه در کنار هم، طبیعتی زیبا را می‎آفریند ولی اگر همه این‎ها رودرروی هم قرار گیرند، نابودی و نیستی گریبانگیر بشر می‌شود. بروز سیل های سهمگین و تبدیل باران رحمت به باران زحمت، افت سطح آب‌های زیرزمینی، پر شدن مخازن سدها از رسوبات آبرفتی، گسترش کویرها و بیابان‎زایی و در نهایت از بین رفتن شرایط مطلوب محیط زیست انسانی از عواقب نابودی پوشش گیاهی و عدم مدیریت انسان به منابع آب و خاک است.
این مستند به مدت 30 دقیقه به تهیه‎کنندگی و نویسندگی فرهاد بردبار، تصویربرداری امیر امان زاده و صدابرداری سعید بهرامی تولید و پخش می‌شود.

تصاویر

امتیاز شما