امروز چهارشنبه  ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) از حمایت‌ صداوسیما قدردانی کرد
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) از حمایت‌ صداوسیما قدردانی کرد

سهم رسانه ملی در کمک به مردم محروم از ما بیشتر است

مشاهده ۱۲۹۳
۱۳۹۸/۰۳/۲۱- ۱۴:۴۷
تعداد بازدید:1293

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در دیدار با رئیس رسانه ملی از مساعدت‌های بی شائبه سازمان صداوسیما با این کمیته قدردانی کرد و گفت: سهم رسانه ملی در کمک به مردم محروم از ما بیشتر است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)  در این دیدار کار رسانه ملی در زمینه کمک به محرومان را نوعی صدقه جاری چه از نظر مادی و چه معنوی دانست و با بیان اینکه این کمک‌ها توانسته توطئه دشمنان را برای فشار اقتصادی به قشر ضعیف جامعه و استفاده سوء از این اوضاع خنثی کند، گفت: عملکرد خوب رسانه ملی در حمایت از مردم محروم و اطلاع‌رسانی از نیاز آن‌ها میزان کمک‌های مردمی را چندین برابر کرده است.

رئیس کمیته امداد با اشاره به برنامه افطاری ساده که در ماه مبارک رمضان با همکاری رسانه ملی برگزار شد از حسن نظر رهبر معظم انقلاب به این برنامه یاد کرد و گفت: این طرح پسندیده با استقبال خوب مراجع عظام و مردم نیز مواجه شد و برکات بسیاری داشت.

وی افزود: در این طرح رقم کمک‌های مردمی‌به رکورد 135 میلیارد تومان رسید که نسبت به سال گذشته 70 درصد افزایش داشت.

فتاح همچنین با بیان اینکه روحیه انفاق در مردم با بالا رفتن فشارهای اقتصادی برخلاف دیدگاه دشمنان چند برابر شده است گفت: به مدد همکاری رسانه ملی با این کمیته اعتماد مردم به این کمیته در سال 97 نسبت به سال 96،  32 درصد و در همین مدت کوتاه گذشته از سال 98 نیز افزایش چند درصدی داشته است.

وی با اشاره به تلاش‌های رسانه ملی در حادثه سیل و فعالیت‌هایی که در زمینه جذب کمک‌های مردمی‌به انجام رساند گفت: با اطلاع رسانی خوب رسانه ملی و پی‌گیری‌های مجدانه‌اش کمک‌های قابل توجهی جذب شد که مشکلات بسیاری از مردم سیل زده را حل کرد . رئیس کمیته امداد اعلام کرد: این کمیته تا پایان امسال 30 هزار مسکن را در اختیار آسیب‌دیدگان از سیل قرار می‌دهد که 20هزار مسکن نیاز به تعمیر و 10 هزار مسکن نیز در دست احداث است و تا پایان امسال به مردم تحویل داده خواهد شد.

 

موضوع انفاق از اولویت‌های صداوسیما است

رئیس رسانه ملی در این دیدار، از آمادگی همه شبکه‌های ملی استانی و شبکه‌های بر شبکه (فضای مجازی) برای همکاری نزدیک با کمیته امداد امام(ره) برای کمک به گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه خبر داد.

دکتر علی عسکری در این نشست با بیان اهمیت انفاق در جامعه اسلامی و اهتمام کشور بر انجام این امر خداپسندانه گفت: ضرورت کمک به گروه‌های آسیب پذیر با بیشتر شدن مشکلات اقتصادی افزایش می‌یابد و همه دستگاه‌های خیریه خصوصا کمیته امداد امام خمینی(ره) در این زمینه نقشی دو چندان می‌یابند که باید به آن‌ها درعمل به وظایفشان کمک کرد.

وی با اشاره به خدمات کمیته‌امداد امام(ره) خصوصا در دوره ریاست مهندس فتاح ابراز امیدواری کرد: برگزاری این نشست زمینه همکاری بیشتر این دو دستگاه را فراهم کند. دکتر علی عسکری همچنین از تلاش دشمن برای سیاهنمایی و سوء استفاده از اوضاع اقتصادی فعلی یاد و تأکید کرد: همه باید در این شرایط مسیر خدمت به مردم بویژه قشار ضعیف جامعه را فراهم آوریم.

رئیس سازمان صداوسیما در این نشست پیشنهاد داد کمیته امداد امام خمینی(ره) برای ساماندهی دیگر مؤسسه‌های خیریه و همگرایی آن‌ها در کشور، سازوکاری بیاندیشد و اعلام کرد: رسانه ملی آمادگی دارد تفاهم‌نامه‌ای با کمیته امداد امام (ره) برای تحقق این امر امضا کند تا هم همه موسسه‌های خیریه برای ارائه خدمات بهتر به نیازمندان ساماندهی شوند و از اعتبار کمیته امداد بهره ببرند و هم راه برای سوء استفاده برخی سودجویان از بستر بنیادهای خیریه و نفوذ از این راه بسته شود.

دکتر علی عسکری از حرکت اثرگذار کمیته امام خمینی(ره) در توانمند سازی مدد جویان تحت پوشش تقدیر کرد و افزود: مطمئنم همین افراد که با کمک کمیته امداد کارآفرین شده‌اند در سالیانی نه چندان دور به آدم‌های ثروتمند تبدیل خواهند شد که خود نیز منشاء انفاق‌های بعدی خواهند شد و جریانی بزرگ شکل خواهد گرفت.

در پایان این دیدار رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) به پاس همکاری صدا و سیما با این کمیته نشان والی مهر را به رئیس رسانه ملی اهدا کرد.

امتیاز شما