امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
مدیر شبکه بعثت در بازدید از پرس تی وی؛
مدیر شبکه بعثت در بازدید از پرس تی وی؛

پیشرفت‌های نرم‌افزاری صداوسیمای ایران حیرت‌آور است

مشاهده ۶۵۷
۱۳۹۸/۰۳/۲۱- ۱۵:۴۹
تعداد بازدید:657

مدیران شبکه تلویزیونی بعثت پاکستان از مجموعه سعادت آباد معاونت برون‎مرزی سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این بازدید حجت‌الاسلام سید محسن نقوی، پرس تی وی را شبکه‌ای موثر دانست که حتی در انگلستان هم، مردم آن را پیگیری می‌کنند و مخاطبان زیادی در کشورهای انگلیسی زبان دارد. نقوی گفت: من از شبکه‌های مختلفی بازدید کرده‌ام و مهم‎ترین چیزی که در این مجموعه دیدم، خوداتکایی ایرانی‌ها در این شبکه‌ها از نظر تهیه نرم‌افزارهای بومی‌ بود. نرم‌افزارهایی که به نظر متخصصان یک سر و گردن از همتایان خود پیش است و تمام نیازهای برنامه‌سازان را رفع می‌کند.

مدیر شبکه بعثت پاکستان با تاکید بر نقش محوری شبکه انگلیسی زبان پرس تی وی در منطقه، افزود: تصور من این است که پرس تی وی با توجه به جایگاهش باید فعالیت‌های خودش را در پاکستان افزایش دهد به این دلیل که اولا پاکستان کشوری همسایه است و ثانیا جمعیت قابل توجهی در آن مسلمان هستند و کشورهایی چون آمریکا با ساخت برنامه‌هایی چشم طمع به این منطقه دارند بنابراین وسعت یافتن برنامه‌های پرس تی وی در این کشور می‌تواند جلوی پیشرفت فرهنگ غرب را بگیرد.
حجت‌الاسلام سید محسن نقوی پرس تی وی را تلویزیونی دانست که در تحقق شعار «صدای بی‎صدایان» کوشیده و تا حدود زیاد هم موفق بوده است اما تلاش‌های بیشتری می‌طلبد تا این شبکه صدای تمام مستضعفان جهان باشد.
مدیر فنی شبکه بعثت نیز در این بازدید از پیشرفت‌های نرم‌افزاری پرس تی وی و هیسپان تی وی، اظهار شگفتی کرد و گفت: من از تلویزیون‌های زیادی در دنیا دیدن کرده‌ام اما در بازدید امروز متوجه شدم ایرانی‌ها با نرم‌افزارهای بومی‌که تولید کرده‌اند عملا خود را از زیر بار وابستگی به خارجی‌ها در این حوزه، رهانیده‌اند.

امتیاز شما