امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

هدیه شبکه اترک به قوم کرمانج

مشاهده ۱۸۰۶
۱۳۹۸/۰۳/۲۲- ۱۰:۱۴

«خلات» عنوان برنامه رادیویی است که از صدای اترک صداوسیمای خراسان شمالی شنیده می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، خلات با هدف حفظ فرهنگ غنی قوم کرمانج شامل زبان، آداب و رسوم، سبک زندگی، صنایع دستی و...با موضوعات مختلف آموزشی، تفریحی و سرگرمی، تربیتی، ترویج احترام در خانواده، تقویت همگرایی بین اقوام و با ایجاد فضایی شاد و مفرح برای مخاطبان پخش می‌شود.

 یکی از بخش‎های جذاب در این برنامه دو شخصیت نمایشی (شیرخان و ببرخان) هستند که مسائل مختلف (اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی ، هنری و...) را به صورت طنز اجرا می‌کنند.
از دیگر بخش‎های برنامه می‎توان به بخش کارشناس، صندوقچه، ضرب‎المثل، داستان، پند و حکایت، اشعار، گزارش (از عشایر قوم کرمانج و گفت‎وگوی صمیمی درباره آداب و رسوم، بازی‌های بومی و محلی)، ولادت (معرفی سبک زندگی روستاییان و معرفی روستاهای کرمانج‎نشین)، مزنان(نامداران) معرفی بزرگان و نامداران قوم کرمانج، معرفی نخبگان قوم کرمانج (ورزشی، علمی، هنری و...)، معرفی صنایع دستی، محصولات و تولیدات بومی و محلی، موسیقی محلی، پرداختن به رویدادهای روز و مناسبت‎های مختلف، تلفن و پیامک‎های مردمی و...  اشاره کرد.

تهیه‎کنندگی «خلات» را یاسر ولیزاده بر عهده دارد و گویندگان آن علیرضا نوروزیان، میترا محمدی‎فر، ملکان آهی و رضا عمارلو هستند. همچنین ده لال محمدی و علی احسانی به عنوان گزارشگر و یاسر ولیزاده و علی احسانی به عنوان بازیگر با برنامه همکاری می‌کنند.

«خلات» پنجشنبه و جمعه هر هفته  ساعت 20 به مدت یک ساعت از صدای اترک به طور زنده پخش می‌شود.

تصاویر

امتیاز شما