امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

پخش هفت مستند داخلی با نگاهی به رونق تولید از شبکه چهار

مشاهده ۹۳۰
۱۳۹۸/۰۳/۲۵- ۱۱:۳۱

هر روز ساعت 13:30 یک مستند داخلی با رویکرد اقتصاد مقاومتی با نگاهی به رونق تولید و با هدف ‎معرفی کارآفرینان برتر، از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، «نگین توران»،«مزرعه آبی»، «مکرانی موز»، «چوب بستنی»، «قره برون»، «مزرعه دریایی» و «کنترل هوشمند» عناوین 7 مستند داخلی است که این هفته از 25 تا 31 خرداد ماه از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.
«نگین توران» به تهیه‎کنندگی و کارگردانی اسماعیل رمضانی در یک قسمت 18 دقیقه‎ای به فعالیت مردم روستای قلعه بالای شاهرود که در 60 کیلومتری این شهر واقع است می‌پردازد، امروز ساعت 13:30 پخش می‌شود. این مستند می‌کوشد زندگی مردم این روستا را نشان دهد که با تبدیل خانه‌های قدیمی و کاه گلی خود به اقامتگاه‌های گردشگران و جذب توریست‎های داخلی و خارجی سعی دارند به شیوه‌های خلاقانه با فروش صنایع دستی و غذاهای محلی روستای خود و معرفی زیستگاه حفاظت شده خارتوران که محل زندگی گونه‌های جانوری نادری چون گور آسیایی و زاغ بور است، علاوه بر کسب درآمد باعث رونق اقتصادی و گردشگری منطقه شوند.
مستند «مزرعه آبی» روز یکشنبه 26 خرداد، پخش می‌شود و در این مستند به فعالیت آقای حنطوش‎زاده به عنوان پرورش‎دهنده نمونه کشوری در زمینه پرورش ماهی خاویار در خوزستان و شهر دزفول، پرداخته می‎شود.
مستند «مکرانی موز» 27 خرداد، از شبکه چهارسیما پخش می‌شود. این مستند به معرفی استان سیستان و بلوچستان در بخش جهاد کشاورزی با نگاهی جهادی و رویکردی، به شعار سال اقتصاد مقاومتی انجام و عمل خواهد پرداخت. موز یکی از محصولات منطقه زراباد و باهوکلات شهرستان چابهار است. مستند «مکرانی موز» سعی دارد جایگاه میوه موز را به عنوان یک محصول استراتژیک در کشور به نمایش بگذارد.
مستند «چوب بستنی» روز سه‎شنبه 28 خرداد، به روی آنتن می‎رود. این مستند که با هدف ارئه الگوهای موفق اقتصادی به مخاطبان ساخته شده به موفقیت مهندس جوانی (دارابی) اشاره دارد که با تاسیس کارخانه چوب بستنی سازی توانسته نیاز کشور را به واردات چوب بستنی تامین و از خروج سالانه ۲۴۰ میلیارد تومان از کشور جلوگیری کند. مستند «چوب بستنی» را محمد طالبی، به مدت 15دقیقه تهیه و تولید کرده است.
در مستند «قره برون» که روز چهارشنبه پخش می‌شود به ماهیان خاویاری دریای مازندران، چگونگی پروش ماهی خاویار و جمع‎آوری خاویار برای استفاده داخلی و صادرات خارجی انواع ماهی خاویار در دیای خزر، معرفی ماهی خاویار قره برون و تکثیر این نوع ماهی، توسعه واحدهای پرورش ماهی و رتبه چشمگیر ایران در جهان در تولید خاویار و... می‌پردازد.
مستند «مزرعه دریایی» با موضوع اجرای طرحی به همین نام در استان هرمزگان به منظور ساماندهی تولید و توزیع ماهیان دریایی، پنجشنبه پخش می‌شود. در این فیلم پروژه‌ای موفق در حوزه اقتصاد مقاومتی با عنوان مزرعه دریایی معرفی می‌شود. این طرح با هدف تولید و توزیع سامان‎دهی شده ماهی و دیگر محصولات درایی اجرا شده است. عبدالعزیز قاسمی تهیه‎کنندگی و کارگردانی «مزرعه دریایی» را بر عهده داشته است.
مستند «کنترل هوشمند» روز جمعه 31 خرداد پخش می‌شود. این مستند فاخر، با موضوع اقتصاد مقاومتی در بخش شرکت‎های دانش‎بنیان،‌ سیستم کنترل هوشمند معدن چادرملو استان یزد را به نمایش می‎گذارد. نصب سیستم کنترل هوشمند معدن چادرملو در استان یزد برای اولین بار در معادن ایران انجام شده و این سیستم با تلاش جوانان یزدی با میانگین سنی ۲۸ سال طراحی و تولید شده است. مستند «کنترل هوشمند» را محسن غلامزاده مهرآبادی تهیه و کارگردانی کرده است.

امتیاز شما