امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

«از کجا شروع کنم»؛ نگاهی تازه به کارآفرینی

مشاهده ۸۹۱
۱۳۹۸/۰۳/۲۸- ۱۳:۱۶

ایجاد انگیزه و تشویق به ایجاد یک کسب و کار موفق از اهداف تولید میان برنامه‌هایی با نام «از کجا شروع کنم» است که از شبکه‌های تلویزیون پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی؛ سید امیر سیاح دبیر ستاد رسانه ای رونق تولید صدا وسیما درباره پخش میان برنامه‌های کوتاه «از کجا شروع کنم» و دیگر برنامه‌های تولیدی این ستاد گفت: این ستاد، میان برنامه‌های دو دقیقه ای را تولید کرده که از همه شبکه‌های تلویزیون در حال پخش است. در هر یک از این میان برنامه‌ها که با عنوان «از کجا شروع کنم» موضوعات مختلفی را بررسی می‌کند که برخی انگیزشی است و بینندگان را تشویق به ایجاد یک کسب وکار وت حرک اقتصادی می‌کند و بعضی دیگر نیز با به منظور بالا بردن بینش اقتصادی مخاطبان تولید می‌شوند. وی با بیان اینکه برنامه«از کجا شروع کنم»، در 30 قسمت تولید شده است که به مرور از شبکه‌های مختلف پخش می‌شود گفت: هر برنامه به مدت دو دقیقه است و در هر قسمت  یک کسب و کار معرفی و اطلاعات لازم برای  شروع این کسب وکار ارائه می‌شود. در ادامه 3 نفر از خبره ترین فعالان آن کسب و کار معرفی می‌شوند. سیاح اضافه کرد:در این میان برنامه‌ها، بخشی مستند گونه به نام «قهرمانان» را داریم که خبره ترین کار آفرینان کشور که بیش از 1000نفر را جذب واحد تولیدی خود کرده اند به بینندگان معرفی می‌شوند. م

دیر گروه دانش و اقتصاد شبکه یک سیما، با اشاره به راه اندازی سایت میدان با هدف فراهم کردن محیطی که مخاطبان بتوانند مستقیما با کارآفرینان موفق آشنا شوند، ادامه داد: ستاد رسانه ای رونق تولید، حضور پررنگی در فضای مجازی دارد و این سایت، ویژه این برنامه طراحی شده است. در سایت میدان، تعدادی از خبرگان کسب و کار به عنوان مشاور حضور دارند که از چگونگی کسب مجوز و یا تهیه مواد اولیه و چگونگی فروش محصولات به کاربران مشاوره می دهند و خوشبختانه با استقبال خوب مخاطبان مواجه شده ایم.

ستاد رسانه ای رونق تولید صدا و سیما با رویکردهای تبیینی، آگاهی ‌بخشی، ترویجی، مطالبه‌گری، حمایتی و گفتمان‌سازی موضوع «رونق تولید» تشکیل شده است. تاکید بر طراحی نظام کارآمد به منظور استفاده از همه ظرفیت‌های رسانه ملی و سایر نهادها برای برنامه‌سازی مطلوب و کیفی برای ارتقای رونق تولید در تراز یک رسانه توسعه محور و پیشرفت‌مدار، بصیرت‌افزایی و جریان‌سازی مستمر و شورآفرینی برای افزایش حمایت ملت از کالای ایرانی برای رونق تولید، افزایش اشتغال و کاهش واردات و هزینه‌های ارزی با بهره‌گیری از ظرفیت برنامه‌های شاخص و آثار فاخر نمایشی، معرفی کارآفرینان برتر کشور و شرکت‌های دانش‌بنیان برای ترویج روحیه کار و تلاش سازنده در جامعه و گسترش فرهنگ تلاش و تحرک در بین جوانان، استفاده از برترین کارشناسان و خبرگان اقتصادی و هنرمندان، از اهداف این ستاد در سال رونق تولید است.

امتیاز شما