امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

از طراحی و ساخت ربات‌های صنعتی تا تمهیدات موسسه خانه کتاب برای رونق تولید کتاب

مشاهده ۵۱۶
۱۳۹۸/۰۳/۲۸- ۱۵:۳۹

رادیو اقتصاد چهارشنبه 29 خرداد در برنامه‌های «رویش»، «کالای ایرانی»، «خوشه چین» و ... به موضوعاتی همچون طراحی و ساخت ربات‌های صنعتی، تمهیدات موسسه خانه کتاب برای رونق تولید کتاب و ... می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در برنامه «رویش» چهارشنبه 29 خرداد، محمدمهدی توکلی، استاد دانشگاه و حقوقدان درباره روش‌های جلوگیری و احقاق حق در کلاهبرداری‌ها صحبت می‌کند. نشانه‌های روش‌های کسب و کار کلاهبردارانه، روش‌های پیگیری و احقاق حق و ... از دیگر محورهای برنامه است. برنامه «رویش» کاری از گروه کسب و کار، به تهیه‌کنندگی نازنین کتابچی ساعت 8 روی آنتن می‌رود.

برنامه «کالای ایرانی» چهارشنبه 29 خرداد ماه، به طراحی و ساخت ربات های صنعتی اختصاص دارد. طراحی ربات‌های صنعتی، دانش روز دنیا و بومی‌کردن دانش متناسب با شرایط، کاربرد ربات‌های صنعتی، تامین ماشین آلات ساخت ربات‌های صنعتی و ... از دیگر مواردی است که در این برنامه مطرح می‌شود. برنامه «کالای ایرانی» کاری از گروه صنعت و بازرگانی، به تهیه‌کنندگی حمیده رضاسلطانی ساعت 10 شنوندگان را همراهی می‌کند.

رادیو اقتصاد در برنامه «خوشه چین» امروز به چهارمین جشنواره معرفی ارقام جدید زراعی و باغی کشور می‌پردازد. گودرز نجفیان، رئیس موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر درباره چهارمین جشنواره معرفی ارقام جدید زراعی و باغی کشور و اهداف و اهمیت اقتصادی این جشنواره مطالبی را بیان می‌کند. برنامه «خوشه چین» کاری از گروه کشاورزی، به تهیه‌کنندگی مهدی شیار شنبه ساعت 13:30 تقدیم مخاطبان می‌شود.

در برنامه «اقتصاد مجازی» چهارشنبه، دکتر حسین نوریخواه، پژوهشگر تجارت الکترونیک و مدرس دانشگاه درباره آسیب ‌پذیری‌های امنیتی وب سایت های دولتی حاکمیتی مطالبی را بیان می‌کند. مروری بر آسیب‌ها و راهکارها، موسسات مسئول در زمینه پاسخ به رخدادهایی امنیتی در حوزه فناوری اطلاعات، بررسی وقایع اخیر، راهکارهای پیشگیری و نیز کاهش و مقابله با آسیب‌ها از دیگر موارد مطرح در برنامه است. برنامه «اقتصاد مجازی» کاری از گروه کسب و کار، به تهیه کنندگی مطهره محرابی ساعت 14 روی آنتن می رود.

 رادیو اقتصاد در برنامه «چالش» چهارشنبه 29 خرداد ماه، دلایل عدم ابلاغ آئین نامه ترافیکی ساختمان بعد از دو سال را عنوان می‌کند. شفاف سازی دلایل عدم ابلاغ آئین نامه، اهمیت اقتصادی این آئین نامه، نقش دستگاه‌های مختلف در اجرای این آئین نامه و ... از دیگر مواردی است که بررسی می‌شود. برنامه «چالش» کاری از گروه صنعت و بازرگانی، به تهیه کنندگی حمیده رضاسلطانی ساعت 15 با شما همراه می‌شود.

در برنامه «نود و هشتی‌ها» امروز، مجید نامی عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران در این برنامه در خصوص لزوم توجه به بازارهای خارجی برای تولیدات داخلی و اهمیت توجه به بازار قبل از تولید مطالبی را به سمع شنوندگان می رساند. برنامه "«نود و هشتی‌ها» کاری از گروه اقتصاد و جامعه، به تهیه کنندگی مهدی شیار ساعت 17 پخش می‌شود.

همچنین برنامه «روستای ما» 29 خرداد ماه، به پیگیری پیامک طرح روستایی اختصاص دارد. محمود زارع، مدیرکل دفتر امور روستائی و شوراهای استان یزد در خصوص پیامک اهالی روستای اسلام آباد یزد در برنامه صحبت می‌کند. برنامه «روستای ما» کاری از گروه کشاورزی، به تهیه کنندگی لیلا امیدیگانه ساعت 18:30 روی آنتن می رود.

 رادیو اقتصاد در برنامه «ساعت صنعت» چهارشنبه 29 خرداد ماه، جایگاه صنعت قطعه سازی ما در رقابت با سایر کشورها را بررسی می‌کند. برنامه «ساعت صنعت» کاری از گروه صنعت و بازرگانی، به تهیه کنندگی لیلا امیدیگانه روزهای زوج از ساعت 21 شنیده می‌شود.

در برنامه «اقتصاد حوالی فرهنگ» چهارشنبه، نیکنام حسین ‌پور مدیرعامل موسسه خانه کتاب درباره تمهیدات موسسه خانه کتاب برای رونق تولید کتاب صحبت می‌کند. اقدامات صورت گرفته، برنامه‌های موسسه خانه کتاب در سال رونق تولید، چالش‌ها و موانع در حوزه تولید کتاب، تجربه کشورهای موفق در حوزه تولید کتاب و راهکارهای افزایش تولید کتاب و رونق بازار فروش در داخل و خارج از کشور از دیگر مباحث قابل طرح در برنامه است. برنامه «اقتصاد حوالی فرهنگ» کاری از گروه اقتصاد و جامعه، به تهیه کنندگی فرزانه صادقیان ساعت 22 روی آنتن می‌رود.

امتیاز شما