امروز چهارشنبه  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳

از چرایی کمرنگ شدن نقش اصناف در تنظیم بازار تا تغییرات نظام بانکی به‎منظور رونق تولید

مشاهده ۵۳۶
۱۳۹۸/۰۳/۲۹- ۱۵:۳۱

رادیو اقتصاد شنبه اول تیر در برنامه‌های متعدد خود به موضوعات چرایی کمرنگ شدن نقش اصناف در تنظیم بازار تا تغییرات نظام بانکی برای رونق تولید و... می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، رادیو اقتصاد در برنامه «رویش» شنبه اول تیر ماه، شرایط فیزیکی محیط کار و نقش آن در عملکرد کارکنان را بررسی می‌کند. شرایط فیزیکی محیط کار مثل نور، صدا و ابزارهای مناسب کسب و کار چگونه و تا چه حد در بهره وری و توسعه کسب و کار موثر است و اصولی که باید در تجهیز و بهبود شرایط فیزیکی محیط کسب و کار در نظر گرفته شود چیست؟ از دیگر موارد مطرح در برنامه است. برنامه «رویش» کاری از گروه کسب و کار است که به تهیه‌کنندگی مهرگان سوادکوهی ساعت 8 به روی آنتن می‌رود.

برنامه «کالای ایرانی» شنبه اول تیر ماه، به موضوع ابزارآلات برای تسهیل رانندگی معلولان می‌پردازد. معرفی ظرفیت‌های تولید و توان تولید با کیفیت و انواع محصول تولیدی، آشنایی با نیازهای تولید ایرانی محصول مورد نظر، بررسی زیرساخت های رونق تولید، بررسی شاخصه‌های تولید ایرانی محصول و افزایش توان رقابت در سطح کلان، آشنایی مردم با محصول تولید داخل از دیگر مواردی است که در برنامه طرح می‌شود. برنامه «کالای ایرانی» کاری از گروه صنعت و بازرگانی است که به تهیه‌کنندگی لیلا امیدیگانه ساعت 10 تقدیم مخاطبان می‌شود.

در برنامه «اقتصاد مجازی» دکتر حسین نوریخواه، پژوهشگر تجارت الکترونیک و مدرس دانشگاه درباره نسل پنجم تلفن همراه مطالبی را خدمت شنوندگان بیان می‌کند. از دیگر موارد مطرح در این برنامه می‌توان به فرصت‌ها و تهدیدها، مروری بر نسل‌های تلفن همراه، ویژگی‌های نسل پنجم تلفن همراه و پیشگامان نسل پنجم تلفن همراه اشاره کرد. برنامه «اقتصاد مجازی» کاری از گروه کسب و کار است که به تهیه‌کنندگی مطهره محرابی ساعت 14 شنیده می‌شود.

برنامه «چالش» به مناسبت روز اصناف، به چرایی کمرنگ شدن نقش اصناف در تنظیم بازار می‌پردازد. ضعف ارتباط دولت با اصناف، ایجاد بسترهایی در اصناف برای مردمی‌شدن نظارت‌ها، توجه به استاد بالادستی برای حمایت از تولید و توجه به بیانیه گام دوم انقلاب از دیگر محورهای برنامه است. برنامه «چالش» کاری از گروه صنعت و بازرگانی است که به تهیه‌کنندگی سید‌وحید موسوی ساعت 15 تقدیم مخاطبان می‌شود.

برنامه «نود و هشتی‌ها» شنبه یکم تیر ماه، تغییرات نظام بانکیبه‎منظور رونق تولید را بررسی می‌کند. برنامه «نود و هشتی‌ها» کاری از گروه اقتصاد و جامعه است که به تهیه‌کنندگی مهدی شیار شنبه تا پنجشنبه ساعت  17 پخش می‌شود.

رادیو اقتصاد در برنامه «ساعت صنعت» ظرفیت‌های اشتغال در صنعت پلاستیک را بررسی می‌کند. این برنامه کاری از گروه صنعت و بازرگانی است که به تهیه‎کنندگی لیلا امیدیگانه روزهای زوج از ساعت 21 از رادیو اقتصاد پخش می‌شود.

امتیاز شما