امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

مروری بر آثار مجید انتظامی از امشب در شبکه نمایش

مشاهده ۹۳۱
۱۳۹۸/۰۴/۰۱- ۱۱:۴۷

شبکه نمایش، این هفته در بخش صحنه گران به مرور آثار مجید انتظامی موسیقیدان ، آهنگساز و نوازنده اهل ایران می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی؛ فیلم های ” سناتور ”، ” عقاب ها”، ” طعمه”، ” بوی پیراهن یوسف ”، ” دزد و نویسنده ”، ” ماموریت ” و ” از کرخه تا راین” آثاری هستند که با موسیقی ماندگار مجید انتظامی، به ترتیب از امشب، یکم تا جمعه، هفتم تیر، ساعت ۲۱ از شبکه نمایش پخش شده و ساعت ۰۴:۳۰ و ۱۱:۰۰ روز بعد باز پخش می‌شوند.

مجید انتظامی هجدهم اسفند سال 1326 در تهران متولد شد. او از دوره تحصیلات ابتدائی شروع به فراگیری موسیقی کرد و یکسال پس از گرفتن دیپلم هنرستان وارد ارکستر سمفونیک شد.

اولین تجربه موسیقی تصویری اش، ساخت موسیقی فیلم کوتاه «زال و سیمرغ» در سال 1356 بود و با ساخت موسیقی فیلم «سفر سنگ» به‌طور حرفه‌ای کار ساخت موسیقی فیلم را آغاز کرد.

او از دهه 1350 برای بیش از 80 اثر سینمایی موسیقی متن نوشته‌است و با دریافت چهار سیمرغ بلورین برای فیلم‌های بای سیکل ران، روز واقعه، آژانس شیشه ای و دیوانه از قفس پرید مشترکاً به همراه حسین علیزاده و محمدرضا عقیلی برندهٔ بیشترین سیمرغ بلورین در بخش بهترین موسیقی متن جشنواره فیلم فجر است.

مجید انتظامی‌پرکارترین موزیسین در ژانر دفاع مقدس است که با ساخت موسیقی فیلم‌هایی چون «عقاب‌ها»، «کانی مانگا»، «از کرخه تا راین»، «بوی پیراهن یوسف»، «آژانس شیشه‌ای»، «دوئل» و تعدادی فیلم دیگر، شاهکارهای دلنشینی را در خاطره‌ها ماندگار کرده است.

امتیاز شما