امروز سه شنبه  ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

شب‎های روشن شبکه اترک

مشاهده ۱۱۴۷
۱۳۹۸/۰۴/۰۱- ۱۳:۴۷

« ایشق گجه لر » عنوان برنامه رادیویی است که از صدای اترک میهمان شنوندگان به‎ویژه ترک زبانان می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «ایشق گجه لر» با محور حفظ فرهنگ غنی قوم ترک شامل زبان، آداب و رسوم، سبک زندگی و صنایع دستی و با هدف تقویت همگرایی بین اقوام مختلف استان خراسان شمالی  تقدیم شنوندگان می‌شود.

این برنامه موضوعات مختلف اجتماعی و فرهنگی، اقتصادی و هنری، اطلاعاتی و آموزشی، تفریحی و سرگرمی، ارشادی و تربیتی، ترویج احترام در خانواده و... را دستمایه قرار می‎دهد تا ضمن ایجاد فضایی شاد و مفرح برای مخاطبان آنان را با فرهنگ بومی قوم ترک بیشتر آشنا سازد.

گزارش مردمی، نمایش‎های طنز با بررسی مسائل مختلف اجتماعی، فرهنگی ، اقتصادی و ...، گفت‎وگو با کارشناسان حوزه‌های مربوط به موضوع برنامه، پرداختن به ضرب‎المثل‎های رایج بومی و محلی، داستان، پند و حکایت، گزارش و معرفی روستاها، معرفی مشاهیر و نخبگان  قوم ترک درعرصه‌های مختلف (ورزشی، علمی، هنری و... )، معرفی صنایع دستی، محصولات و تولیدات بومی و محلی، معرفی شعرا و پخش موسیقی محلی، تلفن‌ها و پیامک‎های مردمی و... از بخش‎های برنامه « ایشق گجه لر » به معنی شب‎های روشن است.

تهیه‎کنندگی «ایشق گجه لر» بر عهده امیر بدیعی و مجید حمزانلوئی است و گویندگان آن مریم نیازی، مهشید عفتی و محمد مهنانی هستند که هر شب بجزء جمعه‌ها از ساعت 21 به مدت یک ساعت از صدای اترک به طور زنده پخش می‌شود. 

تصاویر

امتیاز شما