امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

پخش «روی خاک» در شبکه مستند

مشاهده ۲۶۸۱
۱۳۹۸/۰۴/۰۲- ۱۴:۰۷

مستند «روی خاک» با مروری بر گذشته و حال ورزش اول ایران برای پخش از شبکه مستند آماده می شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، حسین رحمانی مجری طرح مستند «روی خاک» درباره هدف تهیه و تولید این مستند گفت: لزوم پرداختن به ورزش اول کشور عزیزمان ایران که با روحیه مردانگی، دلاوری، فرهنگ و شریعت مردمان این مرز و بوم عجین است، ما را بر آن داشت که برنامه ای مستند برای اشاعه و گسترش روحیه مردانگی و پهلوانی در بین آحاد مردم، به ویژه جوانان، با حفظ حالت استنادی و توجه به جذابیت‎های بیانی، تولید کنیم. وی با بیان اینکه این مستند نمونه داخلی و حتی خارجی ندارد تصریح کرد: پس از تشکیل اتاق فکر و برگزاری جلسات متعدد موضوع برنامه نهایی شد و در ادامه با مساعدت و همراهی مدیران شبکه مستند سیما، طرح قابل پذیرش قرار گرفت و در نهایت از اواخر خردادماه کار تصویر برداری این مستند آغاز شد.
رحمانی درباره بخشی از جزئیات مستند «روی خاک» نیز گفت: در این مستند به تاریخ شروع المپیک نوین آتن یونان که با ورزش پهلوانی ایرانی‌ها تقارن دارد، اشاره خواهد شد. تاریخ شکل‎گیری کشتی در عصر جدید، رقابت‎های قهرمانی کشور، نخستین دوره رقابت‎های کشتی آزاد و فرنگی، اولین سفر برون‎مرزی کشتی‎گیران ایران در دهه 20 شمسی، گفت‎وگو با پیشکسوتان، استفاده از تصاویر طراحی شده و آرشیو بی نظیر از بخش‎های ابتدایی مستند «روی خاک» است و در ادامه نیز تاریخ کشتی ایران از سال 1948 را مرور می‌کنیم و سیاه و سفیدها، اشک و لبخندها، برد و باخت‎ها، دلاوری‌ها، مردانگی‌ها، هیجانات ریز و درشت، مهم‎ترین اتفاقات هر سال و ... را ورق خواهیم زد. تهیه کننده این مستند فرزام فرامرزی، نویسنده و روایتگر صدرالدین کاظمی، کارگردان میلاد پرور، مدیر تولید سعید اصغری، کارشناس و مدیر هماهنگی آن اکبر فیض است.
مستند کشتی «روی خاک» کاری از شبکه مستند سیماست که تصویربردای آن شروع شده و قرار است برای پخش در اواخر تابستان آماده شود.

امتیاز شما