امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

تب داغ والیبال بر روی سیگنال‌های شبکه استانی اردبیل

مشاهده ۲۶۰۲
۱۳۹۸/۰۴/۰۲- ۱۴:۲۴

آنتن شبه سه سیما این روزها سخت درگیر تب داغ مسابقات جام ملت‌های والیبال است مسابقاتی که با پیروزی‌های پی‌در پی تیم ملی کشورمان هیجانی مضاعف داشته و پوشش خوب این مسابقات در رسانه ملی توانسته از پس اقناع مخاطبان ورزش دوست به خوبی برآید.گواه سربلندی رسانه ملی از آزمون پوشش و پخش لیگ والیبال ملت ها، شور و هیجانی است که این روزها، جامعه جوان ما را در برگرفته است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی،  هفته قبل، ارومیه از میزبانی هفته سوم لیگ والیبال ملتها سربلند بیرون آمد و ایران با سه پیروزی بر روسیه، لهستان و کانادا، صدرنشینی اش را ادامه داد. این هفته هم اردبیل، میزبان هفته چهارم لیگ والیبال ملت هاست. اگر پارسال همین موقع، رسانه ملی با پخش مناسب جام جهانی 2018 روسیه، تابستانی پر شور را برای مردم آفرید امسال هم با پخش لیگ والیبال ملت ها از مناطق مختلف جهان از یک سو و همین طور، تدارک برای پوشش مناسب بازی‌ها در اردبیل و ارومیه از سویی دیگر، تابستان داغ دیگری را رقم زد.

میزبانی اردبیل و ارومیه برای رسانه ملی رنگ و بوی دیگری داشت. در کنار برگزاری شایسته این رویداد و میهمان نوازی از ستاره‌های دنیای توپ و تور با حضور تیم‌های کانادا، لهستان و روسیه، پوشش تصویری در ارومیه (ورزشگاه غدیر) و استرالیا، پرتغال و فرانسه در اردبیل (ورزشگاه رضازاده)  و تولید برنامه‌های ویژه در شبکه‌های صدا و سیما به‌ویژه شبکه ورزش و سه سیما و رادیو ورزش، سنگ محکی برای سنجش رسانه ملی در پوشش رویدادهای مهم ورزشی در مراکز استان‌ها بود.

در این میان، مراکز آذربایجان غربی و اردبیل به دنبال میزبانی شایسته از این رقابت‌های بین‌المللی نشان دادند که برای رعایت استانداردهای سختگیرانه فدراسیون جهانی والیبال FIVB)) و حمایت از شاگردان ایگور کولاکوویچ تمام توان خود را در هماهنگی برای پوشش تصویری این مسابقات به کار می‌بندند.  لیگ والیبال ملت‌ها 2019 با حضور ۱۶ تیم آرژانتین، استرالیا، برزیل، بلغارستان، کانادا، چین، فرانسه، آلمان، ایران، ایتالیا، ژاپن و لهستان، پرتغال، روسیه، صربستان و آمریکا از دهم خرداد به مدت پنج هفته تا نهم تیر برگزار می‌شود و تیم کشورمان با اقتدار در جمع صدرنشینان است.

قدردانی فدراسیون جهانی والیبال از رسانه ملی

پخش با کیفیت مسابقات لیگ ملت‌ها از دید فدراسیون جهانی والیبال دور نماند و این فدراسیون جهانی برای چندمین سال پیاپی، برای کیفیت پوشش بازی‌های لیگ والیبال ملت های 2019 از رسانه ملی قدردانی کرد.

مهرداد عظیمی رئیس مرکز تولید و فنی سیما با اشاره به اعزام واحد سیار شماره 16(با 16 دوربین) به منظور پوشش زنده این مسابقات در ارومیه و اردبیل گفت: این بازی‌ها با 10 دوربین حرفه ای و سه دوربین حرفه‌ای ورزشی در مجموع با 13 دوربین و 10 کانال با قابلیت پخش تصاویر آهسته و با وضوح بالا، پوشش داده می‌شود. رئیس مرکز تولید و فنی سیما افزود: همه درخواست‌های فدراسیون جهانی والیبال برای این بازی‌ها به صورت دقیق عملی شده است و با تلاش همکاران این مرکز، این بازی‌ها برای پخش بین المللی و داخلی به خوبی پوشش داده شده است و مسئول رسانه‌ای فدراسیون جهانی والیبال به همین دلیل از رسانه ملی قدردانی کرده است.

اداره کل فناوری فضایی و ماهواره‌ای: 100 ساعت ارسال و دریافت سیگنال موقت ماهواره

به منظور پوشش لیگ والیبال ملت ها از ارومیه و اردبیل اداره کل فناوری فضایی و ماهواره‌ای رسانه ملی در انتقال تصاویر از این دو شهر به سراسر ایران تدابیر ویژه‌ای در نظر گرفت. با هماهنگی‌ها صورت گرفته با واحد‌های مرتبط نظیر ارتباطات زنده ماهواره‌ای و بین‌الملل، سیگنال دریافتی از این مسابقات توسط SNG مستقر در موقعیت، با فرمت HD و با صداهای خواسته شده طبق فرمت‌های بین‌المللی، بر روی ماهواره 10درجه شرقی ارسال شد تا بر روی تمام ‌پلت فرم های در حال سرویس‌دهی در دنیا نظیر تلویزیون‌های اینترنتی و کابلی و شبکه‌های ماهواره‌ای کشورهای مقصد پخش شود و به دست مشترکان نهایی برسد. از سوی دیگر، با اعزام دو دستگاه SNG به ارومیه و پس از آن به اردبیل از تهران، سیگنال این بازی‌ها بر روی ماهواره اینتل‌ست ارسال شد تا در مراکز ارومیه و اردبیل سیگنال دریافت شود و برای پخش در درون کشور و شبکه‌های داخلی استفاده شود. گفتنی است به دلیل نبود پخش HD در مراکز استان‌ها لازم بود این سامانه به همراه یک دستگاه SNG جایگزین به مراکز اعزام شود. همه آزمایش‌ها و هماهنگی‌های فنی مربوطه از مبدأ برگزاری این مسابقات تا اپراتورهای نهایی پخش کننده این سیگنال در دنیا، از روزهای قبل از آغاز این مسابقات، انجام پذیرفت تا تصاویر ارسالی با فرمت های موردنظر Provider ها منطبق شود. در مجموع، در این دوره از مسابقات در ارومیه و اردبیل، بالغ بر 100 ساعت ارسال و دریافت سیگنال موقت ماهواره‌ای صورت گرفته است. همین طور با تلاش و همت کارکنان ارتباطات زنده زمینی، بازی‌های هفته سوم و چهارم لیگ والیبال ملتها بین تیم‌های ایران، روسیه، کانادا، لهستان، پرتغال، استرالیا و فرانسه از 24 خرداد تا دوم تیر به‌صورت زنده و مستقیم با فرمت HD از شبکه‌های سوم سیما و شبکه ورزش سیما و رادیو به مدت 1800 دقیقه توسط خطوط مایکروویو پرتابل دیجیتال (1+1) و فیبرنوری برروی آنتن رفته است.

والیبالیست‌های ایران در قاب ویژه برنامه «والیبال 2019»  

پوشش رقابت تیم ملی والیبال ایران در مسابقات لیگ ملت‌های والیبال، حاصل کار گروهی ٤٠٠ نفره در استودیوهای تهران، ارومیه و اردبیل است که در قالب ویژه برنامه «والیبال 2019» به تهیه کنندگی بهزاد کاویانی روی آنتن شبکه‌های سیما به‌ویژه شبکه‌های سه و ورزش رفته است.

 بهزاد کاویانی تهیه‌کننده ویژه برنامه «والیبال 2019» با بیان اینکه ویژه برنامه امسال بهتر از سال‌های گذشته پوشش داده خواهد شد، گفت : پخش آیتم‌های مختلف و جذاب متناسب با زمان، گرافیک و معرفی کشورهای حاضر در رقابت‌های لیگ به تصویر کشیده خواهد شد و با حضور کارشناسان، تحلیل فنی مسابقات به صورت تخصصی در ‌هر بازی عرضه می‌شود.

 وی افزود: تمام بازی‌های دلاورمردان کشورمان را به صورت زنده از شبکه سه سیما پخش کرده‌ایم، ضمن اینکه پوشش همه مسابقات در کنداکتور شبکه مشخص شده است. پخش و پوشش سایر مسابقات لیگ ملت‌های والیبال نیزبرعهده شبکه ورزش سیما خواهد بود.

 کاویانی درخصوص پخش مسابقات با کیفیت بسیار بالا در این ویژه برنامه ادامه داد: ویژه برنامه «والیبال 2019» طی هفت سال گذشته به عنوان بهترین پوشش دهنده پخش زنده مسابقات معرفی شده و امیدواریم امسال نیز باهدف رضایت هرچه بیش‌تر هم‌وطنان عزیزمان، بهترین پوشش رسانه‌ای این مسابقات را ارائه دهیم.

 این تهیه‌کننده درخصوص تعداد همکارانی که ویژه برنامه «والیبال 2019» را همراهی می‌کنند، گفت: 150 نفر مستقیم و 250 نفر غیرمستقیم این برنامه را در سه استودیو تهران، ارومیه و اردبیل از آغاز تا پایان مسابقات همراهی می‌کنند و امیدواریم مجموع این تلاش‌ها با رضایت مخاطبان گرامی همراه باشد.

 وی تصریح کرد : با توجه به اینکه در هفته‌های سوم و چهارم مسابقات، در شهرهای ارومیه و اردبیل میزبان بازی‌ها خواهیم بود، تمام آیتم‌های ویژه‌ دو شهر میزبان از پیش ساخته شده و در حین برگزاری مسابقات، آماده پخش است.

گفتنی است همکاران مان علاوه بر پوشش مسابقات والیبال، مسابقات فوتسال زیر 20 ساله آسیا در تبریز را هم پوشش دادند. ضمن اینکه پخش زنده تمام بازی‌های فوتبال کوپه آمریکا در هر بامداد هم تداوم حرکت جهادی همکاران مان است. رسانه ملی با چنین موفقیتی، فصل تابستان را آغاز می‌کند. فصلی که نقش رسانه ملی به واسطه فصل اوقات فراغت جوانان پررنگ تر می‌شود و سازمان هم برنامه‌های گوناگونی برای این فصل داغ دارد.

 

 

امتیاز شما