امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

از تصویب و اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه تا موانع و مشکلات جذب سرمایه گذاری خارجی

مشاهده ۱۹۵
۱۳۹۸/۰۴/۰۲- ۱۵:۴۸

رادیو اقتصاد دوشنبه 3 تیر در برنامه «رویش»، «ایستگاه نود و هشت»، «کالای ایرانی» و ... به مباحث تصویب و اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه، موانع و مشکلات جذب سرمایه گذاری خارجی و ... می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در برنامه «رویش» دوشنبه 3 تیر، دکتر محمدحسن علیپور فلاح پسند، کارشناس و مشاور استراتژی و مدیریت کسب و کار درباره انتخاب کارکنان شایسته متناسب با استراتژی مدیریت سازمان صحبت می‌کند. تعریف اصل شایستگی در کسب و کار، چرا باید هنگام انتخاب همکاران شایسته به استراتژی مدیریت کسب و کار هم توجه کرد؟، معیارهای انتخاب فرد شایسته بطوری که استراتژی مدیریت کسب و کار یا سازمان نیز تامین شود، از دیگر موارد مطرح در این برنامه است. برنامه «رویش» کاری از گروه کسب و کار، به تهیه‌کنندگی مهرگان سوادکوهی ساعت 8 روی آنتن می‌رود.

در برنامه «ایستگاه نود و هشت» دوشنبه 3 تیر، کارشناسان و اساتید مذهبی درخصوص معنای خساست و نگاه قرآنی به این صفت و همچنین تفکیک معنایی خساست و صرفه جویی گفت‌وگو می‌کنند. برنامه «ایستگاه نود و هشت» کاری از گروه اقتصاد و جامعه، به تهیه‌کنندگی لیلا امیدیگانه ساعت 9 پخش می‌شود.

رادیو اقتصاد در برنامه «کالای ایرانی» امروز شاخصه‌های تولید کلید پریز ایرانی را بررسی می‌کند. معرفی ظرفیت‌های تولید و توان تولید باکیفیت و انواع محصول تولیدی، آشنایی با نیازهای تولید ایرانی محصول موردنظر، بررسی زیرساخت‌های رونق تولید، افزایش توان رقابت در سطح کلان و آشنایی مردم با محصول تولید داخل از دیگر مواردی است که در برنامه مطرح می‌شود. برنامه «کالای ایرانی» کاری از گروه صنعت و بازرگانی، به تهیه‌کنندگی لیلا امیدیگانه ساعت 10 تقدیم مخاطبان می‌شود.

در برنامه «خوشه چین» گودرز نجفیان، رئیس موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر درباره فعالیت‌های موسسه تحقیقات تهیه بذر و نهال صحبت می‌کند. اهداف و دستاوردهای موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه بذر و نهال، تاریخچه موسسه اصلاح و تهیه بذر و نهال از دیگر مواردی است که در این برنامه بیان می‌شود. برنامه «خوشه چین» کاری از گروه کشاورزی، به تهیه‌کنندگی مهدی شیار شنبه ساعت 13:30 تقدیم شنوندگان می‌شود.

رادیو اقتصاد در برنامه «چالش» موانع و مشکلات جذب سرمایه گذاری خارجی و تلاش برای جذب سرمایه گذاری از کشورهای همسایه را بیان می‌کند. این برنامه کاری از گروه صنعت و بازرگانی، به تهیه‌کنندگی سید وحید موسوی ساعت 15 شنیده می‌شود.

رادیو اقتصاد در برنامه «نود و هشتی‌ها» دوشنبه، به بررسی روند تصویب و اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه  می‌پردازد. این برنامه کاری از گروه اقتصاد و جامعه، به تهیه کنندگی مهرگان طور سوادکوهی ساعت 17پخش می‌شود.

در برنامه «روستای ما» ذبیح الله ترابی، دکترای جغرافیا و برنامه‌ریزی روستایی درباره روستای قلعه نو خرقان استان سمنان و خدمات زیرساختی گردشگری این روستا مطالبی را بیان می‌کند. برنامه «روستای ما» کاری از گروه کشاورزی، به تهیه کنندگی لیلا امیدیگانه ساعت 18:30 با شما همراه می‌شود.

برنامه «ساعت صنعت» دوشنبه 3 تیر ماه، نقش فناوری‌های نو و شرکت‌های دانش بنیان در صنعت پلاستیک کشور را تحلیل می‌کند. این برنامه کاری از گروه صنعت و بازرگانی، به تهیه کنندگی لیلا امیدیگانه روزهای زوج ساعت 21 از رادیو اقتصاد پخش می‌شود.

در برنامه «اقتصاد حوالی فرهنگ» نیکنام حسین ‌پور، مدیرعامل موسسه خانه کتاب درخصوص تمهیدات موسسه خانه کتاب برای رونق تولید کتاب صحبت می‌کند.

از دیگر مباحث قابل طرح در این برنامه می‌توان به اقدامات صورت گرفته، برنامه‌‌های موسسه خانه کتاب در سال رونق تولید، چالش‌ها و موانع در حوزه تولید کتاب، تجربه کشورهای موفق در حوزه تولید کتاب و راهکارهای افزایش تولید کتاب و رونق بازار فروش در داخل و خارج از کشور اشاره کرد. برنامه «اقتصاد حوالی فرهنگ» کاری از گروه اقتصاد و جامعه، به تهیه کنندگی فرزانه صادقیان شنبه تا پنجشنبه ساعت 22 روی آنتن می‌رود.

امتیاز شما