امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

ارزیابی تأثیر و جایگاه علوم شناختی در حوزه برنامه‌سازی

مشاهده ۸۴۰
۱۳۹۸/۰۴/۰۳- ۱۲:۱۹

در نشست همکاری مرکز تحقیقات صداوسیما و پژوهشکده علوم شناختی و مغز دانشگاه شهید بهشتی دو تفاهم‌نامه همکاری میان این مرکز با «پژوهشکده علوم شناختی و مغز دانشگاه شهید بهشتی» و «انجمن علوم شناختی ایران» امضا شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این نشست که به میزبانی مرکز تحقیقات رسانه ملی برگزار شد، دکتر علی طلوعی، رئیس مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما، ضمن معرفی تاریخچه و خدمات و دستاوردهای مرکز تحقیقات طی نیم‌قرن سابقه فعالیت، بر ضرورت و اهمیت علوم شناختی در رسانه تأکید کرد و اظهار داشت: علوم شناختی شاخه‌ای از علوم است که هنوز در ابتدای راه قرار دارد و افق‌های بسیاری برای گسترش و پژوهش دارد.

رئیس مرکز تحقیقات سازمان ضمن تأکید بر تولید ادبیات نظری و انجام تحقیقات بین رشته‌ای رسانه و علوم شناختی، افزود: علوم شناختی یکی از اولویت‌های جدی و مورد تأکید رئیس سازمان است و این مرکز ، کلان‌پروژه‌هایی را در این حوزه برای سال‌های 1398 و 1399 در دستور کار قرار دارد.

طلوعی ضمن تأکید بر اهمیت ترویج علوم شناختی از طریق رسانه ملی تصریح کرد: اثربخشی برنامه‌ها در حوزه شناخت مخاطب و همچنین کاربردهای علوم شناختی در رسانه برای رسانه ملی اولویت دارد و سازمان امیدوار است با سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی صورت‌گرفته بتواند گام‌های مهم و مؤثری در این حوزه بردارد.

درهای آزمایشگاه‌های علوم شناختی به روی برنامه‌سازان رسانه ملی باز است

دکتر حمیدرضا پوراعتماد، رئیس پژوهشکده علوم شناختی و مغز دانشگاه شهید بهشتی نیز در این دیدار با بیان اینکه در استفاده از کارکرد علوم شناختی در رسانه مغفول مانده‌است گفت: در جامعه‌شناسی، در خصوص جهت‌دهی افکار و مردم‌شناسی آن‌طور که شایسته است عمل نشده و متأسفانه به آنچه می‌خواستیم نرسیده‌ایم. پوراعتماد گفت: دانستن این موضوع که پیام‌های ارسال‌شده به ذهن مخاطب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد، بسیار مهم است و باید برای این موضوع برنامه‌ریزی کنیم.

رئیس پژوهشکده علوم شناختی و مغز دانشگاه شهید بهشتی گفت: درهای آزمایشگاه‌های علوم شناختی به روی برنامه‌سازان رسانه ملی باز است و ما می‌توانیم به هر طریق ممکن برای معرفی و تزریق علوم شناختی به ذهن مخاطب کمک کنیم.

 

 

 

امتیاز شما