امروز سه شنبه  ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نظارت سازمان صداوسیما خبر داد:
معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نظارت سازمان صداوسیما خبر داد:

آماده‎سازی سند رسانه‎ای بیانیه گام دوم انقلاب

مشاهده ۶۹۳
۱۳۹۸/۰۴/۰۴- ۰۹:۳۰
تعداد بازدید:693

دکتر حسین رضی در جلسه شورای مدیران صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی از آماده‎سازی و ابلاغ سند رسانه‎ای بیانیه گام دوم انقلاب به حوزه‌های برنامه‎سازی رسانه ملی در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، معاون پژوهش، برنامه‎ریزی و نظارت رسانه ملی در بازدیدی یک روزه از شبکه سهند و در جمع شورای مدیران صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی، سیاست‎های صداوسیما را درخصوص گام دوم انقلاب و رونق تولید تشریح کرد و گفت: سند رسانه‎ای بیانیه گام دوم انقلاب تقریباً نهایی شده است و به زودی به حوزه‌های برنامه‎سازی ابلاغ خواهد شد و هر برنامه‎ای که در سازمان تولید می‌شود در ذیل بیانیه گام دوم قرار می‌گیرد و  این روال به عنوان یک استراتژی سازمانی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: دومین اولویت رسانه ملی تولید محتوا با محور تولید است و بر این اساس ستادی در حوزه سازمانی با عنوان ستاد رسانه‎ای رونق تولید ایجاد شده است، چرا که در صورت تحقق رونق تولید بسیاری از مباحث مرتبط با تحریم، بیکاری، اشتغال و گردش اقتصادی در داخل کشور و بدون نیاز به اقتصاد خارجی حل می‎شود.

او در ادامه مسئله حجاب را خط قرمز نظام نامید و افزود: صداوسیما خود را ملزم به حمایت از قوه قضائیه و نیروی انتظامی می‎داند؛ بر همین اساس قرارگاهی رسانه‎ای در حوزه سیما با همکاری نیروی انتظامی راه افتاده و قرار است با مشارکت معاونت سیما، خبر و رادیو، برنامه‌هایی در این خصوص تولید شود.  

مدیرکل صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی هم در این جلسه با اشاره به اولویت‎های شبکه سهند در برنامه‎سازی گفت: اثرگذارترین بخش کارها تولید سریال های تلویزیونی بوده و حداقل کار در این خصوص تولید یک سریال جدید در هر سه ماهه سال است.

مهندس مرتضی صفری افزود: به جرأت می‎توان گفت مرکز آذربایجان شرقی از این پتانسیل و ظرفیت برای تولید سریال‎های جدید برخوردار است.

وی همچنین به نقش و تاثیرگذاری فضای مجازی در جامعه، معضلات و آسیب‎های اجتماعی ناشی از آن اشاره و تاکید کرد: صداوسیما برای مقابله با این مسئله به طور مرتب جلسات اتاق فکر با حضور نخبگان و اساتید حوزه و دانشگاه برگزار کرده و برنامه‌هایی برای هرچه کمرنگ تر کردن این معضل فرهنگی پیش بینی کرده است.

دکتر رضی در پایان ضمن بازدید از واحدهای مختلف مرکز عملکرد صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در ارزیابی برنامه و تولیدات مرکز آذربایجان شرقی به‎ویژه برنامه‌های مربوط به چهل سالگی انقلاب، سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، برنامه‌های نوروزی و مناسبتی نکات مثبت، ارتقاء ساختاری و محتوایی محسوسی مشاهده می‌شود.

معاون پژوهش، برنامه‎ریزی و نظارت سازمان صداوسیما تاکید کرد: پرداخت به فرهنگ بومی و محلی و تلفیق آن با فرهنگ ملی در برنامه‌های مرکز آذربایجان شرقی به خوبی مشهود است که این جای تشکر فراوان دارد.

امتیاز شما