امروز پنج شنبه  ۳۰ فروردين ۱۴۰۳

تابستانه‎های شبکه پنج سیما

مشاهده ۲۵۱۶
۱۳۹۸/۰۴/۰۴- ۱۲:۲۴

شبکه پنج سیما علاوه بر تدارک برنامه‌های تابستانی، وظایف دستگاه‌های مسئول در غنی‎سازی اوقات فراغت را نیز مطالبه می کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مسابقه «برخط شو» نیز که پیش از این در پخش شبکه، تولید می‌شد، از ابتدای تابستان با رویکردی متنوع تر در گروه تهران و شهروند تولید و مخاطب آن، نسل نوجوان را شامل می‌شود؛ این برنامه روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت 14:30، از شبکه پنج سیما پخش می‌شود. مخاطبان می‌توانند از طریق اپلیکیشن «برخط شو» در این مسابقه شرکت کنند. برنامه «تهرانگرد»، رنیز ویکرد تابستانه دارد که بر هدف اطلاع‎رسانی گردشگری تمرکز می‌کند. در برنامه «تهران20» نیز به مسئله اوقات فراغت و مراقبت‎های ایمنی در سفر به همراه مطالبه‎گری از مسئولان در حوزه گردشگری پرداخته می‌شود.
از ابتدای تابستان در تمامی‌برنامه‌ها موضوع پاسداشت زبان فارسی در اولویت قرار می‌گیرد و میان برنامه‌هایی را با موضوع پاسداشت زبان فارسی به نام «فارسی را پاس بداریم» در 100 قسمت تولید شده که استفاده صحیح واژگان فارسی را به مردم اطلاع‎رسانی می‌کند. برنامه دیگری نیز به نام «یک دقیقه تهران» به شکل مکمل در میان تمامی‌برنامه‌ها پخش می‌شود که در یک سفر یک دقیقه‎ای مناطق دیدنی تهران را به مخاطبان معرفی می‌کند و در 60 قسمت در حال تولید است. موشن گرافیک‎هایی نیز آماده شده است که در مدت 3 دقیقه موضوعات مختلفی را مانند حقوق شهروندی و صرفه جویی در مصرف و مواردی دیگری را اطلاع‎رسانی می‌کند.

مدیر گروه تهران و شهروندی در خصوص استفاده از چهره‌های جوان در برنامه‌های تولیدی این گروه گفت: پس از بیانات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم، اهتمام ویژه ای را برای جوان‎گرایی و در اختیار قراردادن میدان به چهره‌های جوان، کاربلد و متعهد صرف کرده‎ایم. وی در پایان در خصوص نحوه ارتباط مخاطبان با «گروه تهران و شهروندی» گفت: بیشترین ارتباط با مردم را به واسطه برنامه «تهرانگرد» داریم و «باشگاه مخاطبان تهرانگرد» بیش از 5 هزار عضو دارد و در آینده نزدیک «باشگاه مخاطبان برخط شو» را هم راه‎اندازی خواهیم کرد.

امتیاز شما