امروز چهارشنبه  ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

معرفی برنامه‌های رادیو عدالت

مشاهده ۱۲۷۴
۱۳۹۸/۰۴/۰۴- ۱۲:۴۲

هر روز مطالب کاربردی را از مجله رادیویی حقوقی «پیام عدالت» بشنوید.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، عبدالله علایی تهیه‎کننده مجله حقوقی «پیام عدالت» با اعلام اینکه این برنامه از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است،گفت: محمدصادق رزاق‎مهر کارشناس حقوقی برنامه در خصوص رویداها و خبرهای حقوقی روز این حوزه صحبت می‌کند. وی ادامه داد: در بخش« نگاهی به قوانین موضوعه کشور» کارشناسان متخصص و اساتید دانشگاه درباره‌ قانون‎های مدنی، اساسی، جزایی، خانواده و کار صحبت و نه تنها آن موارد را بررسی بلکه به صورت کاربردی و مصداقی برای مخاطب بیان می‌کنند و درباره تاریخچه قوانین نیز سخن به میان می‎آید.
علایی تصریح کرد: در بخش معرفی شخصیت‎های حقوقی و قضایی کشور، شخصیت‎های حقوقی و قضایی مخصوصا شخصیت‎های بعد از انقلاب به طور مثال شهید بهشتی، مرحوم آیت‎الله شاهرودی، مرحوم آیت‎الله محمدی گیلانی معرفی می‌شود. ضمن اینکه صحبت‎ها و نظرات دیگران درخصوص زندگی این شخصیت‎ها نیز مطرح می‌شود. ارتباط با مرکز مشاوره و پاسخگویی قوه قضائیه نیز از دیگر بخش‎های این برنامه است. همچنین شماره 129 به صورت رایگان به صورت تلفنی به مردم مشاوره می‎دهد. که در این بخش با کارشناسان و مشاوران و مسئولان آن بخش صحبت و مشکلات مردم را بیان می‌کنیم. وی ادامه داد: معرفی مجلات حقوقی مثل مجلات دادگستری، مجله حقوقی و مجلاتی که در دانشگاه‌ها و ادارات حقوقی منتشر می‌شود و بیان تاثیر آن‎ها در قانونگذاری در مجلس و پژوهش‎هایی که در خصوص حقوق و قوانین انجام می‌شود. علایی ارتباط با مسئولان و شخصیت‎های قوه قضائیه و گزارش کار از آن‌ها، گزارش از همایش‌هایی که با موضوع قضایی در کشور در حال برگزاری است را از دیگر بخش‌های برنامه دانست و گفت: هر روز سوالی از مخاطبان در خصوص مسائل قضایی مطرح می‌شود و شنوندگان می‌توانند نظرات و مشکلات حقوقی خود را با عوامل برنامه در میان بگذارند.

علایی با اشاره به حضور کارشناسان قضایی در این برنامه خاطر نشان کرد: قاسم تبریزی تاریخ‌دان، اساتید دانشگاه و آقای رشادتی مرکز پاسخگویی قوه قضائیه از دیگر کارشناسانی هستند که با برنامه همکاری می‌کنند. مجله رادیویی حقوقی «پیام عدالت» هر روز ساعت 9:15 به مدت یک ساعت با گویندگی لیلا صفری، تهیه‎کنندگی عبدالله علایی، مجری کارشناس علی رضا محمدی وکیل پایه یک دادگستری و آیتم‎سازی زهره سربازی محمد علی علایی از رادیو عدالت موج fmردیف5/95مگاهرتز پخش می‌شود.

امتیاز شما