امروز چهارشنبه  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳

از ایجاد نیروگاه خورشیدی در روستاها تا فرصت‌های بوم ‌گردی در کشور

مشاهده ۵۲۳
۱۳۹۸/۰۴/۰۴- ۱۴:۲۰

رادیو اقتصاد چهارشنبه 5 تیر، در برنامه‌های متعدد خود به سراغ مباحث ایجاد نیروگاه خورشیدی در روستاها، فرصت‌های بوم ‌گردی در کشور و ... می‎رود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در برنامه «روز از نو» چهارشنبه 5 تیر ماه، آثار زیان بار اقتصادی استفاده از مواد مخدر در زندگی فردی و اجتماعی در این مجله صبحگاهی بررسی می‌شود. صاحب‎نظران و پژوهشگران اجتماعی در برنامه فردا در خصوص آثار زیان بار اقتصادی استفاده از مواد مخدر در زندگی فردی و اجتماعی صحبت می‌کنند.در بخش‏های بعدی برنامه هم سعید وفایی کارشناس کسب و کار و بازاریابی و میثم رنجبر کارشناس کارآفرینی درباره  نکات کاربردی در انگیزه بخشی کسب و کار و نکات مهم در موفقیت کاری مطالبی بیان می‌کنند. همچنین شنوندگان در آیتم راه از بی راه و آیتم رفتارهای اقتصادی پاسخ سوالات خود را دریافت می‎کنند. برنامه «روز از نو» کاری از گروه کشاورزی است که به تهیه‎کنندگی لیلا امیدیگانه روزهای شنبه تا پنجشنبه ساعت 6:30 به مدت 85 دقیقه از رادیو اقتصاد پخش می‌شود.

رادیو اقتصاد در برنامه «رویش» چهارشنبه 5 تیر ماه، به موضوع مدیریت ارتباط با مشتری با هدف صادرات می‌پردازد. مجید برقی کارشناس و مشاور مدیریت ارتباط با مشتری به همراه سید امین محمدی کارآفرین در حوزه صایع دانش بنیان در برنامه خود درباره مدیریت ارتباط با مشتری با هدف صادرات با یکدیگر گفت‏‎وگو می‌کنند. اصل مدیریت ارتباط با مشتری و اهمیت آن برای صادرات، فرآیند مدیریت ارتباط با مشتریان در حوزه صادرات و ... از دیگر محورهای موضوعی این برنامه است. برنامه «رویش» کاری از گروه کسب و کار است که به تهیه‎کنندگی مهرگان سوادکوهی، روزهای شنبه تا پنجشنبه ساعت 8 به مدت 60 دقیقه به روی آنتن می‎رود.

رادیو اقتصاد در برنامه «ایستگاه نود و هشت» چهارشنبه 5 تیر ماه، آسیب‎شناسی علت اختلافات در خانواده را موضوع بحث خود قرار داده است. کارشناسان و اساتید در برنامه خود در مورد آسیب شناسی علت اختلافات در خانواده مطالبی بیان می‌کنند.  برنامه «ایستگاه نود و هشت» کاری از گروه اقتصاد و جامعه است. به تهیه‎کنندگی لیلا امیدیگانه شنبه تا پنجشنبه ساعت 9 به مدت 60 دقیقه از رادیو اقتصاد پخش می‌شود.

 رادیو اقتصاد در برنامه «خوشه چین» چهارشنبه 5 تیر، آشنایی با گیاه گوجه فرنگی و شرایط تولید آن را موضوع بحث قرار داده است. ماهیار عابدی محقق موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر در این برنامه درباره آشنایی با گیاه گوجه فرنگی و شرایط تولید آن مطالبی را به سمع شنوندگان می‎رساند. مرفولوژی گیاه گوجه فرنگی و تاریخچه کشت آن و میزان تولید و مصرف آن در کشور و جهان از دیگر موضوعات این برنامه است. برنامه «خوشه چین» کاری از گروه کشاورزی به تهیه‎کنندگی مهدی شیار شنبه ساعت 13:30 به مدت 30 دقیقه به روی آنتن می‎رود.

 رادیو اقتصاد در برنامه «اقتصاد مجازی» چهارشنبه 5 تیر، با موضوع چالش‌های چین و آمریکا بر سر نسل پنجم تلفن همراه در خدمت شنوندگان خواهد بود. مهرداد مهدویان کارشناس حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در این برنامه در خصوص چالش‌های چین و آمریکا بر سر نسل پنجم تلفن همراه مطالب کافی و وافی را عنوان می‌کند. مزایا و معایب نسل پنجم تلفن همراه، راهکارهای بومی‌پیاده‌سازی نسل چهارم و پنجم تلفن همراه از دیگر مباحث این برنامه است. برنامه «اقتصاد مجازی» کاری از گروه کسب و کار است که به تهیه‎کنندگی مطهره محرابی شنبه، دوشنبه و چهارشنبه ساعت 14 به مدت 60 دقیقه به روی آنتن می‎رود.

 رادیو اقتصاد در برنامه «چالش» چهارشنبه 5 تیر ماه، چرایی نادیده گرفتن برخی مولفه‌های اقتصادی کشور را در راهکارهای مرکز پژوهش های مجلس برای حذف نفت از بودجه کشور تحلیل می‌کند. دست اندرکاران و صاحب‎نظران در این برنامه درباره چرایی نادیده گرفتن برخی مولفه‌های اقتصادی کشور در راهکارهای مرکز پژوهش‎های مجلس برای حذف نفت از بودجه کشور مطالبی را به سمع شنوندگان می‎رسانند. از دیگر مطالب مطرح در این برنامه می توان به توجه به سیاست‎های اقتصاد مقاومتی، اصلاح قیمت حامل‌های انرژی، حذف یارانه دهک‌های پردرآمد،  اشکالات در طرح جامع مالیاتی و توجه به تولید و بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد. برنامه «چالش» کاری از گروه صنعت و بازرگانی است که به تهیه‎کنندگی سید وحید موسوی، روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه ساعت 15 به مدت 90 دقیقه از رادیو اقتصاد پخش می‌شود.

رادیو اقتصاد در برنامه «نود و هشتی‌ها» چهارشنبه 5 تیر ماه، راهکارهای اصلاح وضعیت خودروسازی را بیان می‌کند. رئیس انجمن خودروسازان می‌گوید خودروساز پرتیراژ ترین خودروی ساخت داخل را دومیلیون تومان زیر قیمت تمام شده می‎فروشد و هیچکس پاسخگوی این ضرر خودروساز نیست. در این برنامه کارشناسان درخصوص راهکارهای اصلاح وضعیت خودروسازی و تحلیل دیدگاه دبیر انجمن خودروسازان و دلایل این وضعیت در خودروسازی صحبت می‌کنند. برنامه «نود و هشتی‌ها» کاری از گروه اقتصاد و جامعه است که، به تهیه‎کنندگی مهرگان طور سوادکوهی شنبه تا پنجشنبه ساعت 17 به مدت 90 دقیقه از رادیو اقتصاد پخش می‌شود.

رادیو اقتصاد در برنامه «روستای ما» چهارشنبه 5 تیره، به سراغ ایجاد نیروگاه خورشیدی در روستاها می‎رود. کارشناسان و فعالان این حوزه در این برنامه درباره ایجاد نیروگاه خورشیدی در روستاها صحبت می‌کنند. برنامه «روستای ما» کاری از گروه کشاورزی است که به تهیه‎کنندگی لیلا امیدیگانه، شنبه تا پنجشنبه ساعت 18:30، به مدت 30 دقیقه به روی آنتن می‎رود.

 رادیو اقتصاد در برنامه «ساعت صنعت» چهارشنبه 5 تیر، به سراغ جایگاه صادراتی و بین‎المللی صنعت پلاستیک می‎رود. مسئولان و دست اندرکاران در این برنامه راجع به جایگاه صادراتی و بین المللی صنعت پلاستیک می‎گویند. صادرات، جایگاه بین‎المللی صنعت پلاستیک، حضور در نمایشگاه‌ها و ... از دیگر محورهای موضوعی این برنامه است. برنامه «ساعت صنعت» کاری از گروه صنعت و بازرگانی است که به تهیه‎کنندگی لیلا امیدیگانه روزهای زوج از ساعت 21 به مدت 60 دقیقه از رادیو اقتصاد پخش می‌شود.

 رادیو اقتصاد در برنامه «اقتصاد حوالی فرهنگ» چهارشنبه 5 تیر ماه، به بررسی فرصت‌های بوم‎گردی در کشور می‌پردازد. محمدفرزاد میرزایی پژوهشگر حوزه کارآفرینی و اقتصاد گردشگری، اردشیر اروجی کارشناس برنامه‌ریزی میراث فرهنگی و گردشگری، منیر تقدیسی عضو هیئت ‌مدیره جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌‎های بوم ‎گردی در کشور، مازیار آل‌داوود بنیانگذار بوم‌‎گردی در کشور و مسعود شیرین‌کلام دبیر کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران در این برنامه در خصوص فرصت‌های بوم‎گردی در کشور  با یکدیگر گفت‎وگو می‌کنند. روند شکل‎گیری بوم‎گردی در کشور، نقش بوم‌ گردی در رونق اقتصادی گردشگری کشور، تجربه کشورهای موفق و راهکارهای استفاده بهینه از فرصت‌های بوم‎گردی کشور این‌ها موضوعاتی است که در این برنامه با تلاش کارشناسان مطرح می‌شود. برنامه «اقتصاد حوالی فرهنگ» کاری از گروه اقتصاد و جامعه است که به تهیه‎کنندگی فرزانه صادقیان شنبه تا پنجشنبه ساعت 22 به مدت 60 دقیقه به روی آنتن می‎رود.

امتیاز شما