امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

حضور فرزندان شهدای ترور در تهران میدان شهدا

مشاهده ۴۲۱
۱۳۹۸/۰۴/۰۵- ۰۹:۱۷

برنامه «تهران میدان شهدا»از شبکه رادیویی تهران به شهدای ترور و گفت‌وگو با خانواده این شهدا می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، علیرضا مبینی مدیر گروه تهران و رویدادها از رادیو تهران با بیان این خبر گفت: شبکه رادیویی تهران، در مجالی، برای تکریم و ارج نهادن به شهدای گرانقدر ترور و خانواده بزرگوار و ارجمندشان، برنامه ای با عنوان «تهران میدان شهدا» تدارک دیده است که باهدف قرار دادن فرزندان شهدای ترور که نسل دوم انقلاب جمهوری اسلامی ایران هستند، جامعه بزرگمان را از زندگی و احوال اعضای بی‎گناه خانواده‌ها و بازماندگان شهدای ترور، آگاه و مطلع کند.

این برنامه با رویکرد سیاسی اجتماعی و در قالب مستند، در دو بخش به بازخوانی پرونده‌های ترور شخصیت‎های شاخص و زندگی فرزندان شهدای ترور در گذشته و در حال حاضر می‌پردازد.

بخش اول برنامه «تهران میدان شهدا»، به روایت و بیان حادثه ترور از زبان فرزندان و اتفاق‎های پس از شهادت این بزرگواران اختصاص دارد که در زندگی و خانواده‌های آن‎ها چه حوادت و وقایعی رخ داد؛ در بخش دوم نیز از دستاوردهای زندگی شخصی فرزندانشان و دستاوردهای ملی که این شهدا برای کشورمان به ارمغان آوردند، گفته خواهد شد.
روز جمعه هفتم تیرماه، مصادف با سالروز شهادت مظلومانه آیت‎الله دکتر بهشتی و 72 تن از یارانش در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی(1360)، نخستین قسمت از برنامه «تهران میدان شهدا»، با حضور پسر شهید مهندس موسی کلانتری-وزیر راه و ترابری یکی از شهدای هفتم تیرماه، به روی آنتن شبکه رادیویی تهران (موج اف.ام ردیف 94) می‎رود.

مهندس موسی کلانتری در هفتم تیرماه 60، در انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی‌به شهادت رسید. مدفن آن عزیز در بنای شهدای هفتم تیر بهشت زهرا است. این برنامه شامل 15 قسمتِ 30 دقیقه‎ای است و زمان پخش آن جمعه‌ها ساعت 19:30 و  بازپخش آن پنجشنبه‌ها ساعت 14 خواهد بود؛ همچنین در فواصل برنامه‌های MC  این برنامه تکرار می‌شود. در این برنامه با تشکل‎های مبارزه با تروریسم، سازمان اسناد انقلاب اسلامی و خبرگزاری‌های مختلف در بخش دفاع مقدس، بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس همکاری می‎شود.

تهیه‎کننده و مستندساز (آرزو مددی)، راوی (یوسف رحیمی)، نویسنده و محقق (فاطمه باقری)، ویراستار (لیلا میر محمدی آذر)، گزارشگر (کیمیا گیلی برائی)، روابط عمومی و ارتباطات (زهرا خردمند) است.

امتیاز شما