امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

از نقش رقابت در یادگیری و موفقیت تا آیین و هنر منقبت خوانی در ایران

مشاهده ۷۵۰
۱۳۹۸/۰۴/۰۵- ۱۳:۵۸

رادیو اقتصاد جمعه 7 تیر، در برنامه‌های «چرتکه»، «بهارستان"»، «کار و نوا» و ... قصد دارد به موضوعات نقش رقابت در یادگیری و موفقیت، آیین و هنر منقبت خوانی در ایران و ... بپردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، رادیو اقتصاد در برنامه «چرتکه» جمعه 7 تیر ماه، به موضوع نقش رقابت در یادگیری و موفقیت اختصاص خواهد داشت. استادان و صاحب نظران در این برنامه درباره نقش رقابت در یادگیری و موفقیت و اصول رقابت سالم با یکدیگر گفت‎وگو می‌کنند.
برنامه «چرتکه» کاری از گروه صنعت و بازرگانی است که به تهیه‎کنندگی حمیده رضاسلطانی جمعه‌ها ساعت 10 به مدت 120 دقیقه از رادیو اقتصاد پخش می‌شود.
رادیو اقتصاد در برنامه «بهارستان» جمعه 7 تیر ماه، با موضوع مجلس و برنامه تکمیل راه‌ها و بزرگراه‌های کشور در خدمت شنوندگان خواهد بود. کارشناسان و دست اندرکاران این حوزه در این برنامه راجع به مجلس و برنامه تکمیل راه‌ها و بزرگراه‌های کشور مطالبی را بیان می‌کنند. بررسی برنامه‌های دولت و مصوبات مجلس و تکالیف برنامه ششم توسعه مربوط به توسعه راه‌ها و بزرگراه‌های کشور، تحلیل و بررسی روند فعالیت‎های اجرایی برای توسعه راه‌ها و بزرگراه‌ها و مسائل موجود، از این پس برای توسعه راه‌ها و بزرگراه‌های کشور چه اقدامات عملی مورد نیاز است؟ از دیگر موارد مطرح خواهد بود. برنامه «بهارستان» کاری از گروه کشاورزی است که به تهیه‎کنندگی مهرگان سوادکوهی جمعه ساعت 12، به مدت 60 دقیقه از رادیو اقتصاد پخش می‌شود.  
رادیو اقتصاد در برنامه «کار و نوا» جمعه 7 تیر ماه، آیین و هنر منقبت خوانی در ایران و فواید ثبت ملی و جهانی آن را بررسی می‌کند. هوشنگ جاوید پژوهشگر فرهنگ و موسیقی اقوام در این برنامهدر خصوص آیین و هنر منقبت خوانی در ایران و فواید ثبت ملی و جهانی آن صحبت می‌کند. مروری برآیین و هنر منقبت خوانی در ایران، منقبت خوانان چه کسانی بوده و هستند و شغل اصلی شان چیست؟، فایده ثبت ملی و جهانی منقبت خوانی چه می‌باشد؟ از دیگر مباحثی است که در برنامه عنوان می‌شود. برنامه «کار و نوا» کاری از گروه کسب و کار است که به تهیه‎کنندگی مهرگان سوادکوهی جمعه، ساعت 14 به مدت 60 دقیقه از رادیو اقتصاد پخش می‌شود.
رادیو اقتصاد در برنامه «یاد ایام» جمعه 7 تیر ماه، آغاز به کار اقتصادی و توصیه به جوانان برای شروع کار را موضوع بحث خود قرار داده است. احمد کریمی اصفهانی عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری در این برنامه راجع به آغاز به کار اقتصادی و توصیه به جوانان برای شروع کار صحبت می‌کند. مرور خاطرات وی در حوزه اقتصاد و نقش خانواده در شکل‎گیری روحیه اقتصادی جوانان از دیگر موارد قابل طرح در این برنامه است. برنامه «یاد ایام"» کاری از گروه صنعت و بازرگانی است که به تهیه‎کنندگی محمد جوادی‎نژاد، جمعه‌ها ساعت 15 به مدت 90 دقیقه از رادیو اقتصاد پخش می‌شود.

امتیاز شما