امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
با هدف آموزش، اطلاع‌رسانی و پیشگیری از جرایم؛
با هدف آموزش، اطلاع‌رسانی و پیشگیری از جرایم؛

مجموعه «روشنا» در قاب تصویر شبکه دو

مشاهده ۲۰۷۳
۱۳۹۸/۰۴/۱۱- ۱۵:۲۶
تعداد بازدید:2073

با هدف آموزش، اطلاع‌رسانی و پیشگیری از جرایم مبتلابه جامعه؛ مجموعه «روشنا» سه‌شنبه‌ها ساعت 21 از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مجموعه «روشنا» یکی از تازه‌های شبکه دو سیماست که با هدف آموزش، اطلاع‌رسانی و پیشگیری از جرایم مختلف تهیه شده است. در این برنامه با پخش مستند جلسه‌های دادگاه‌ پرونده‌های قضایی از ابعاد مختلفی بررسی می‌شوند. پرونده‌های تشکیل شده در حوزه‌های: لیزینگ خودرو، دفاتر مهاجرتی غیرواقعی، چک، سفته و جرایم مالی، خرید و فروش‌‌های اینترنتی، اتباع بیگانه، کارچاق‌کنی، فروش مال غیر، عدم پرداخت نفقه و ... از جمله جرایمی هستند که در این مستند ترکیبی بررسی می‎شوند. بخش‌های مختلف «روشنا» عبارتند از: گزارش مردمی‌با اجرای اقبال واحدی، بررسی یک پرونده واقعی به‎همت قاضی و کارشناسان مربوطه، گزارش جلسات دادگاه با حضور متهم، مالباخته، وکیل و قاضی پرونده، مصاحبه با متهم درباره شکل‌گیری و چگونگی عمل مجرمانه، مسابقه پیامکی، پخش انیمیشن‌هایی با حضور دو کاراکتر با نام‌های «کامی و فری» با رویکرد فرهنگ‌سازی و آموزش اقشار مختلف جامعه در باب جرایم گوناگون و ...
«روشنا» کاری است از گروه اجتماعی فرهنگی شبکه دو سیماست که با مشارکت معاونت فرهنگی قوه قضائیه، به تهیه‌کنندگی محمد تاجیک و کارگردانی علیرضا محمدبیگی، سه‌شنبه‌ها ساعت 21 از این شبکه پخش می‌شود.

امتیاز شما