امروز سه شنبه  ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

حملات به رسانه ملی در موضوع پخش گزارش نفتی غیرمنصفانه و هدفمند است

مشاهده ۱۱۸۵
۱۳۹۸/۰۴/۱۲- ۱۱:۱۲
تعداد بازدید:1185

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در برنامه امروز سلام صبح بخیر شبکه سه سیما با اشاره به موضوعات مطرح شده پیرامون پخش آیتمی درباره مسیریابی کشتی سالینا گفت: رسانه ملی برای امید بخشی به مردم از خبری سوخته بهره برداری کرد و مطلبی پوشیده نبوده که صدا و سیما افشا کرده باشد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی؛ مجتبی ذوالنور با بیان اینکه ابتدا باید ملاک محرمانه بودن و طبقه بندی بودن یا نبودن یک مطلب را تعیین کرد گفت: آن چیزی که دشمن از آن بی اطلاع است و بر آن اشراف ندارد بیانش افشای محرمانه‌هاست اما موضوع پخش شده دیروز از برنامه سلام صبح بخیر را صدا و سیما تصویربرداری ماهواره ای نکرده است که حالا جوابگوی آن باشد بلکه این خبر را همان رسانه‌های خارجی ابتدا افشا و منتشر کرده اند که خودشان عهده دار تصویربرداری  از بارگیری، انتقال و تخلیه محموله‌های نفتی ما بوده اند.  

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: رسانه ملی تنها از این آب ریخته شده بهره برداری صحیح کرده و در جهت امید آفرینی از آن استفاده کرده است. ذوالنور افزود: وقتی همه دنیا و بعضی مسئولین دست اندر کار مدام القا می‌کنند که مشکل داریم، به بن بست خورده ایم و حتما باید به برجام پایبند باشیم و اف ای تی اف را قبول کنیم تا دوام بیاوریم و در مقابل مقام معظم رهبری می فرمایند هیچ بن بستی در کشور وجود ندارد، رسانه ملی با استفاده از این خبر سوخته که پیشتر رسانه‌های طرفدار دولت هم آن را منتشر کرده بودند در جهت امید بخشی استفاده کرده است.  

مجتبی ذوالنور افزود: این حجم از انتقادات به پخش خبری سوخته از تلویزیون و سو استفاده از این فرصت برای تخریب صدا و سیما از سوی برخی نمایندگان مجلس و رسانه‌ها غیرمنصفانه و هدفمند است و همین افراد در جایی که به منافع ملی لطمه می خورد و باعث سو استفاده دشمن می‌شود سکوت می‌کنند. مثلا در توجیه باز بودن تلگرام و رسانه‌های معاند صدا و سیما را محکوم می‌کنند که شما اخبار را به مردم نمی‌گویید تا آنها خوراک خبری شان را از امثال بی بی سی و من و تو بگیرند!

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به این موضوع که گفته می‌شود باید قوه قضائیه به این موضوع ورود کند گفت: ایرادی ندارد و ماهم موافقیم که قوه قضائیه به هر موضوعی ورود کند اما همین دوستان در برخی موارد مخالف ورود قوه قضائیه هستند.

ذوالنور در پایان گفت: باید منصفانه عمل کرد و چیزی بر کسی پوشیده نبوده که صدا و سیما افشا کرده باشد.

 

امتیاز شما