امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

ایران و تسلیم نشدنش در مقابل تحریم‎های ایالات متحده

مشاهده ۱۶۹۲
۱۳۹۸/۰۴/۱۶- ۱۳:۳۰

تشدید تحریم‎های آمریکا و جامعه بین‎المللی علیه ایران و تسلیم نشدن دولت جمهوری اسلامی ایران در مقابل این فشارها در برنامه این هفته «ایران امروز» (Iran Today) به بحث گذاشته می‎شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه که با حضور کارشناسان مسائل آمریکا و فعالان حوزه تجارت بین‎الملل ایران روی آنتن می‎رود، ضمن مقایسه تفاوت های ژئوپلتیکی میان ایران با عراق، افغانستان و سایر کشورها به بررسی تاثیر این تفاوت ها بر احتیاط آمریکا نسبت به تهدید نظامی ایران و رد احتمال جنگ در آینده از سوی رهبری ایران می‌پردازد.

در این برنامه با اشاره به وضعیت ایران، تحت شدیدترین تحریم‌های آمریکایی و البته بین‎المللی، نپذیرفتن پیشنهاد مذاکره با آمریکا در شرایط نابرابر و دلایل تسلیم نشدن ایران در این وضعیت واکاوی می‎شود.

گفت‎وگو درخصوص جلوگیری از صادرات نفت به عنوان مهم‌ترین هدف آمریکا از تحریم ایران صورت می‌گیرد و همچنین هدف‌گذاری‌ها و تلاش‌های ایران برای جداسازی بودجه جاری کشور از درآمد نفت، سابقه عقیم ماندن تلاش آمریکا در تحریم فروش بنزین به ایران، حرکت ایران به سمت رشد اقتصادی با سپری کردن تحریم‎های بانکی و اقدامات کشورهای مختلف باهدف دوری از سیستم مالی آمریکا و دلار این کشور در پی تحریم‎های گسترده بررسی می‌شود. برنامه «ایران امروز» به تهیه‎کنندگی یوسف پورانوری و اجرای لیلا فرامرزی ساعت 1:03 بامداد چهارشنبه 19 تیر ماه از شبکه پرس تی وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه چهارشنبه ساعت 7 و 20، پنجشنبه ساعت 9 و شنبه ساعت 12 خواهد بود.

امتیاز شما