امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

آذینبندی جشن میلاد با برنامه‌‌های دهه کرامت

مشاهده ۶۴۴
۱۳۹۸/۰۴/۱۶- ۱۳:۴۷

صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی در دهه کرامت و فرخنده میلاد حضرت معصومه و هشتمین ستاره تابناک آسمان امامت و ولایت برنامه‌های متنوعی را برای مخاطبان خود تدارک دیده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سیمای استانی سهند در برنامه‌های «سحرلر» ، «ائویمیز»، «تبریزیم» و «بیرگئجه-بیرگوروش» به صورت ویژه به موضوع ولادت با سعادت حضرت امام رضا علیه السلام و خواهر گرامیشان، آثار و برکات حضور این دو معصوم در کشور و کرامات ویژه آنان می‎پردازد. همچنین در این برنامه‌ها با حضور خادمان آستان قدس رضوی در برنامه و برقراری ارتباط با حرم مطهر حضرت معصومه و امام رضا علیهم‎السلام سعی می‌شود حال و هوای معنوی موجود در این شهرهای مقدس از قاب تلویزیون به خانه‌های مخاطبان منتقل شود.
برنامه روز میلاد امام رضا هم از ساعت 7:30، به مدت 120 دقیقه با آیتم‎های شاد و مفرح به صورت ویژه تقدیم بینندگان شبکه سهند می‌شود.
در معاونت صدای مرکز آذربایجان شرقی علاوه بر پرداخته شدن در برنامه‌های روتین «سحرلر»، «خانواده»، «صدای ورزش»، «یاشاسین جوانلیق»، «یک پیام یک ترانه»، «دعوت»، «جمعه نغمه سی»، «کندیمیز» و «آخشاملار» ویژه برنامه‌های مختلفی در ایام میلاد کریمه اهل بیت سلام الله علیها تا میلاد حضرت ثامن الحجج پخش می‌شود. تهیه و پخش دو ویژه برنامه 180 دقیقه‎ای و برقراری ارتباط با شهرهای مقدس قم و مشهد، پخش نمایش‎­های رادیویی مختلف با حال و هوای عید میلاد و پخش سخنرانی‌های مرتبط نیز از دیگر تدارکات رادیو آذربایجان شرقی است.
پخش برنامه «شب‎های ایران»، «ریحانه»، «لبخند خدا»، «عقیق» و «دخیل عشق» و نیز پخش صلوات خاصه امام رضا (ع) در خلال برنامه‌ها گوشه‎ای از تمهیدات صدای استانی این مرکز در ایام مبارک دهه کرامت است. رادیو شهر مراغه هم با برنامه‌های «سحر گوروشی»، «آخشاملارسسی»، «ائومیز» و «رحمت قاپیسی»، ویژه برنامه «نشانه رحمت» و «سرودها» اوقات خوشی را برای شنوندگان خود مهیا می‌کند.  
رادیو برون‎مرزی این مرکز برای مخاطبان خود در جمهوری آذربایجان و منطقه قفقاز تدارکات ویژه‎ای دارد. برنامه‌های «مشکات» در دو قست با محور اهمیت بخشش و کرامت در اسلام به تهیه‎کنندگی رحیمی و صادقی، برنامه «عائله» با موضوع نقش دختران در خانواده و اهمیت تربیت اسلامی آنان با حضور کارشناسان خانواده به تهیه‎کنندگی اکرم رضایی و برنامه کودک با حال و هوای شاد و عیدانه در دو قسمت از تدارکات این رادیو برای مخاطبان خود است.
برنامه «سلام دینله ییجی» (سلام شنونده) نیز با پرداختن به کرامت نفس، اهمیت آن در جامعه بشری و چگونگی ترویج دینی و مدنی این اخلاق اسلامی‌ به تهیه کنندگی سجاد دشتی نیز در دهه کرامت روی اآنتن می‎رود.
ویژه برنامه‌های «ایلن سنه چای دمیشم» به تهیه‎کنندگی علیرضا یلتقیان و «شمس الشموس» به تهیه‎کنندگی مهدی نعلبندی، در میلاد مسعود امام رضا (ع)، «چراغ» مختص فرمایشات مقام معظم رهبری درباره زندگی و سیره حضرت فاطمه معصومه سلام الله و سلطان خراسان علی ابن موسی الرضا علیه السلام در 6 قسمت به تهیه‎کنندگی اکرم رضایی و گویندگی جعفر رضایی هم از دیگر برنامه‎هایی است که برای شنوندگان جمهوری آذربایجان و منطقه قفقاز در نظر گرفته شده است. «سیزه سلام» با محور انعکاس پیام‎های مخاطبان رادیو برون‎مرزی و برنامه «شناور» در هفت قسمت به گویندگی سئودا حسن زادگان و رباب قهرمانزاده از جمله تمهیدات رادیو برون مرزی تبریز برای مخاطبان فرامرزی خود است.

امتیاز شما