امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
در آیین تکریم و معارفه مدیر شبکه قرآن و معارف سیما
در آیین تکریم و معارفه مدیر شبکه قرآن و معارف سیما

تأکید بر استفاده از زبان هنر برای انتشار مباحث قرآن و معارف

مشاهده ۲۵۵
۱۳۹۸/۰۴/۱۷- ۰۹:۰۹
تعداد بازدید:255

با حضور قائم مقام و مدیران معاونت سیما، آیین تکریم و معارفه مدیر شبکه قرآن و معارف سیما برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دکتر پورحسین قائم‎مقام معاونت سیما در آیین تکریم محمدحسین محمدزاده و معارفه جواد شیخ اکبری مدیر جدید شبکه قرآن و معارف سیما، ضمن قدردانی از زحمات حجت‎الاسلام محسن عرفاتی در دوران تصدی این شبکه به عنوان سرپرست، از اقدامات ارزشمند محمدحسین محمدزاده به نیکی یاد کرد و گفت: محمدزاده زحمات گرانقدر و ارزشمندی را هم در شبکه قرآن و معارف و هم در شورای معارف سیما متقبل شد که از این رو از وی تشکر و قدردانی می‌کنیم.
پورحسین در ادامه با خیرمقدم به جواد شیخ اکبری به عنوان مدیر جدید شبکه قرآن و معارف سیما، وی را از نیروهای انقلابی و ارزشی و پرسابقه در تولید برنامه‌های مختلف رسانه ملی خواند و گفت: امیدواریم با حضور شیخ اکبری و کمک همه مدیران و همکاران شاهد اتفاقات خوب در این شبکه قرآنی و معارفی باشیم. قائم مقام معاونت سیما با اشاره به برخی از مواردی که معاون محترم سیما در حکم جواد شیخ اکبری آورده است، گفت: وظیفه اصلی رسانه و به خصوص شبکه قرآن و معارف ترویج انس با قرآن کریم و حفظ قرآن در جامعه و استفاده از زبان هنر برای انتشار مباحث قرآن و معارف برای قشرهای مختلف است، به همین علت انتظار از این شبکه بالاست.
در ادامه این جلسه محمدحسین محمدزاده مدیر سابق شبکه قرآن و معارف سیما، با آرزوی موفقیت برای شیخ اکبری، در ادامه راه، خدمت به قرآن و اهل بیت (ع) را افتخار برای خود و هر فردی که در این حوزه فعالیت دارد خواند و گفت: در حال حاضر شبکه قرآن از دید ارگان‌ها و سازمان‌های قرآنی تنها یک شبکه تلویزیونی نیست، بلکه یک نهاد موثر در جامعه است و باید برای ارتقای آن کوشید.

جواد شیخ اکبری مدیر جدید شبکه قرآن و معارف سیما نیز در بخشی از این مراسم به اهداف و رویکردهای پیش روی این شبکه اشاره کرد و گفت: شبکه قرآن شبکه‌ای کاملاً تخصصی است ولی مخاطب آن عام است چون قرآن و معارف برای عموم مردم است و از این رو باید این شبکه را به شبکه مرجع قرآنی و معارفی برای مردم تبدیل کنیم. وی افزود: مفاهیم عمیق قرآن به عنوان کتاب زندگی و معارف ناب اسلام باید در تمام وجوه زندگی مردم جاری شود و این رسالت مهم این شبکه است.

مدیر جدید شبکه قرآن و معارف سیما با اشاره به بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری، نقش این شبکه در تبیین مبانی این بیانیه را مهم خواند و افزود: این شبکه نقش محوری در گفتمان سازی و تحقق گام دوم دارد‌. در پایان مراسم دکتر پورحسین قائم مقام معاونت سیما با اهدای حکم جواد شیخ اکبری از زحمات محمدحسین محمدزاده و حجت‎الاسلام محسن عرفاتی سرپرست شبکه قدردانی کرد.

امتیاز شما