امروز سه شنبه  ۲۸ فروردين ۱۴۰۳

قاب رنگارنگ شبکه دو سیما در تابستان

مشاهده ۲۳۹۱
۱۳۹۸/۰۴/۱۷- ۱۱:۵۰

شبکه دو سیما برنامه‌های متنوعی را در حوزه خانواده در ایام تابستان تدارک دیده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، شبکه دو در ایام تابستان سریال‌های متنوعی برای مخاطبان خود در نظر گرفته است. از این میان، سریال «سلام آقای مدیر» از هفته آینده تقدیم مخاطبان می‌شود. این سریال با موضوع مهارت‎آموزی به دانش‎آموزان در فصل تابستان تولید می‎شود. «سلام آقای مدیر» تعامل معلم و مدرسه با نوجوانان را به نمایش می‎گذارد. سریال«سلام آقای مدیر» به تهیه‎کنندگی منوچهر شاهسواری و کارگردانی علیرضا توانا در گروه فیلم و سریال شبکه دو تولید شده است و از 22 تیرماه روی آنتن شبکه دو سیما می‌رود.  از آنجایی که بخشی از ماه شهریور مصادف با ماه محرم است، سریال «مرضیه» در حال تولید است که در این ایام پخش می‎شود.
سریال دیگر این شبکه «از سر نوشت» نام دارد که برای مهرماه در نظر گرفته شده است.
گفتنی است، در ادامه پخش موفق سریال پدر، شبکه دو سیما درصدد پخش فصل دوم سریال «پدر» است. همچنین سریال «بچه مهندس 3» نیز در حال تولید است.
«دوقلوها»؛ هدیه ویژه تابستانی شبکه دو برای کودکان و نوجوانان 
«دوقلوها» از شنبه 22 تیر ساعت 18:30 جایگزین «محله گل و بلبل» می‌شود و هدیه ویژه تابستانی شبکه دو به کودکان و نوجوانان و البته خانواده‌ها خواهد بود. این کار یک کمدی موقعیت جذاب و تجربه‎ای جدید با حضور عموهای فتیله‎ای است. محور این مجموعه نیز به مسئله امروز جامعه یعنی کار، تلاش، کارآفرینی و تولید می‌پردازد و این موضوعات به زبانی شیرین تصویر شده‎اند.
«محله گل و بلبل» در سه فصل تقدیم مخاطبان شد و پرونده فصل سوم این مجموعه 100 قسمتی تا پایان هفته بسته خواهد شد.
مرکز صبا هم برای تابستان نوجوانان کارهای خوبی تدارک دیده است مانند برنامه «شکرستان» که در حال پخش از این شبکه است.
برنامه‌های اختصاصی در حوزه نوجوانان
«اقیانوس آرام» یکی از شاخص‎ترین برنامه‌ها در این حوزه است که زحمت بسیاری برای تولیدش کشیده شده است و مجموعه جدید آن در سه شب تقدیم مخاطبان شبکه دو سیما می‌شود و در روزهای جمعه در زمان بیشتری روی آنتن می‌رود.
مجموعه هر روزه «شهر به شهر» نیز به معرفی شهرها و ایرانگردی همراه با نوجوانان اختصاص دارد.
پخش بامدادی آثار سینمایی
در روزهای تابستان زمان پخش آثار سینمایی تحت عنوان «جشنواره سینمایی» به نیمه شب و بعد از پایان آخرین برنامه‌هایی که پخش می‌شوند، منتقل شده است. لذا جشنواره سینمایی و پخش آثار انیمیشن و فیلم‎های جدید نیز علاوه بر بامداد؛ پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها نیز پخش می‎شود.
برنامه سازی شبکه دو در حوزه آموزش مهارت‎های زندگی
پخش فصل سوم «کام شیرین» هم از مجموعه‌هایی است که تقدیم مخاطبان شبکه دو سیما می‌شود. همچنین برنامه «هزار راه نرفته» هم در کنار «کام شیرین» به صورت مکمل و با موضوع آشنایی بینندگان با مهارت‌های زندگی پخش می‎شود.
برنامه‌های جدید شبکه دو سیما
برنامه صبحگاهی جدید این شبکه به نام «ایران و آفتاب» هم با مخاطبان  همراه می‌شود. «سعادت آباد» دیگر تدارک جدید شبکه در حوزه فرهنگ جمعی و عمومی و آسیب‎های پیرامون آن است که از شنبه این هفته روی آنتن می‎رود. برنامه «روشنا» نیز با همکاری معاونت فرهنگی قوه قضائیه تدارک دیده شده است و به پرونده‌های مختلف قضایی می‌پردازد.
اختصاص برخی از برنامه‌های شبکه دو، به رویش‎های حجاب در ایران و جهان
برنامه «از لاک جیغ تا خدا» که شبکه دو در حوزه حجاب و عفاف تهیه می‌کند و برنامه «آفتابگردان» و «بی مرز با حجاب» به حجاب و پوشش و تحولات بانوان در خارج از ایران توجه ویژه‎ای دارند.
گفتنی است، برنامه محوری «طبیعت 360 درجه» در حوزه محیط زیست، برنامه‌های «با ما بیا» در حوزه کودک و نوجوان، «زنده باد زندگی» و «ایران و آفتاب» و .... از دیگر برنامه‎های این شبکه است.

امتیاز شما