امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

بزرگ نویسندگان فردا را امروز دریابیم!

مشاهده ۱۰۹۹
۱۳۹۸/۰۴/۱۸- ۱۲:۵۹

شبکه رادیویی تهران 18 تیر به مناسبت روز کتاب کودک و نوجوان، در برنامه« چراغ» به بررسی ضعف‌ها و قوت‌های تالیف، ترجمه و ویرایش کتاب کودک و نوجوان می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، روز کتاب کودک و نوجوان فرصت مناسبی برای آشنا کردن کودکان با کتاب و بهانه‌ای برای ورود کتاب به زندگانی کودکان است. متأسفانه ما در کشور از این فرصت‌ها و بهانه‌ها برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در میان کودکان و نوجوانان بهره‌گیری چندانی نمی‌بریم. انس کودکان با کتاب، تضمینی بر استحکام تربیت و فرهیختگی نسل آینده یک جامعه است. با توجه به این شرایط؛ وضعیت زبان فارسی در کتب تالیفی و ترجمه برای کودکان و نوجوانان چگونه است؟ آیا آثار تولیدی متناسب با نیازهای امروز کودکان و نوجوانان است؟، برای جریان نقد ادبی کشور چقدر ادبیات کودک و نوجوان اهمیت دارد و به کمک آن آمده است؟ و...

شبکه رادیویی تهران به همین بهانه «در برنامه چراغ» به بررسی ضعف‌ها و قوت‌های تالیف، ترجمه و ویرایش کتاب کودک و نوجوان می‌پردازد. انسیه سمیع پور تهیه کننده، مهدی اسماعیلی گزارشگر، سعید اسلام زاده کارشناس مجری و علی البرزی کارشناس خبری از ساعت ۲۱ تا ۲۲ همراه شنوندگان رادیو تهران هستند.

امتیاز شما