امروز چهارشنبه  ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
در پرس تی وی؛
در پرس تی وی؛

نگاهی به فرمان نخست وزیر عراق برای تثبیت جایگاه قانونی حشد الشعبی

مشاهده ۱۱۳۷
۱۳۹۸/۰۴/۱۹- ۱۲:۰۹
تعداد بازدید:1137

برنامه این هفته «جریان خاورمیانه» (MidEasTream) شبکه پرس تی وی به بررسی دو موضوع ابلاغ فرمان عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق برای تثبیت جایگاه قانونی نیروهای مردمی (حشد الشعبی) و اقدام انصار الله یمن برای از کار انداختن فرودگاه ابها می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه ضمن اشاره به فرمان نخست وزیر عراق مبنی بر ادغام نیروهای مردمی عراق با نیروهای ارتش این کشور به گفت‎وگو درباره جایگاه نیروهای مردمی عراق در این کشور و نقش نیروهای مردمی عراق در مبارزه با تروریست‎ها می‎پردازد و موانع موجود در زمینه ادغام نیروهای مردمی‌با ارتش عراق را بررسی می‎کند.
این برنامه همچنین با نگاهی به واکنش آمریکا نسبت به فرمان عادل عبدالمهدی به بحث درخصوص تلاش‎های آمریکا برای جلوگیری از محقق شدن این فرمان می‎پردازد و تلاش‎های رسانه‌های غربی برای وارونه جلوه دادن حقیقت‎ها در عراق و علل واهمه آمریکا از گروه حشدالشعبی را به نقد و تبادل نظر می‎گذارد.
در بخش دیگر این برنامه بحث و بررسی پیرامون جنایت‎های عربستان در یمن و حملات تلافی جویانه انصارالله از جمله از کار انداختن فرودگاه ابها در خاک عربستان و حمله به چند پایگاه نظامی این کشور صورت می‌گیرد.
در این خصوص میزان احتمال نتیجه بخش بودن راهبرد دفاعی انصارالله و موفقیت آن در کشاندن عربستان پای میز مذاکره واکاوی می‎شود.
«جریان خاورمیانه» به تهیه‎کنندگی مروه عثمان ساعت 00:03 بامداد، شنبه 22 تیر از شبکه پرس تی وی پخش می‎شود. تکرار این برنامه شنبه ساعت 8، دوشنبه ساعت 4 و 15، سه‎شنبه ساعت 21، پنجشنبه ساعت 19 و جمعه ساعت 13 روی آنتن می‌رود.

امتیاز شما