امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر شبکه امید در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:
مدیر شبکه امید در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تولیدکنندگان از طریق جشنواره پویانمایی بازار کار پیدا می‌کنند

مشاهده ۶۸۶
۱۳۹۸/۰۴/۱۹- ۱۵:۲۷
تعداد بازدید:686

مهدی سالم گفت:تولیدکنندگان در جشنواره پویانمایی تقویت و شناخته می‌شوند و می توانند بازار کار خوبی پیدا کنند.

مهدی سالم مدیر شبکه امید در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران درباره جشنواره ملی پویانمایی و برنامه‌های عروسکی تلویزیونی ایران گفت:برگزاری جشنواره پویانمایی و عروسکی کار ویژه و ارزنده ای است و مرکز پویانمایی صبا و مراکز استان‌ها فعالیت جدی در این زمینه دارند.

وی افزود:مصرف کننده پویانمایی گروه سنی کودک و نوجوان است و شبکه امید به دلیل اینکه بیشتر کنداکتور خود را به پخش پویانمایی اختصاص می‌دهد اگر آثار پویانمایی مناسب گروه سنی نوجوانان باشد، پخش می‌کنیم.

سالم بیان کرد: در کشور‌های آسیای شرقی کار‌های انیمیشن انیماتور‌های ژاپنی در فرهنگ سازی بسیار موثر است. آن کشور‌ها فرهنگ سازی را در حوزه انیمیشن از کودکی و نوجوانی شروع می‌کنند و تا بزرگسالی ادامه می‌دهند حتی شخصیت‌های این انیمیشن‌ها را تبدیل به محصولات رسانه‌ای و غیر رسانه‌ای می‌کنند، ما هم باید اسباب‌بازی‌های خودمان مبتنی بر شخصیت‌ انیمیشن باشد چراکه مورد استقبال قرار می‌گیرد، البته ما تجربه چنین کاری را داشتیم و باید این مسیر را ادامه بدهیم.

مدیر شبکه امید اظهار داشت:جشنواره  ملی پویانمایی و برنامه‌های عروسکی تلویزیونی ایران در کنار جشنواره دوسالانه انیمیشن تهران اتفاق خوب و بزرگی است و تولیدکنندگان ما در این زمینه تقویت و شناخته می‌شود تا بازار کار خوبی پیدا کند.

وی افزود: جوانان و نوجوانان که به این رشته علاقمند هستند می‌توانند در دانشگاه این رشته را انتخاب کنند و در این زمینه فعالیت داشته باشند.

سالم با اشاره به پیشرفت‌های خوب ایران در حوزه انیمیشن تصریح کرد: ما از نظر فنی مشکل خاصی در حوزه انیمیشن نداریم و کار‌های فاخر در کشور ساخته شده است. با توجه به هزینه‌های پایین تولیدات انیمیشن در داخل کشور نسبت به خارج می‌توانیم صادرات انیمیشن داشته باشیم که اگر این پیشرفت اتفاق بیفتد می‌توانیم امیدوار به درآمدزایی و اشتغال باشیم.

امتیاز شما