امروز چهارشنبه  ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

گام اول در راه پویش راهی شویم

مشاهده ۳۷۱
۱۳۹۸/۰۴/۱۹- ۱۶:۰۳

اولین نشست پویش ملی «راهی شویم» با حضور ملازاده، مدیر شبکه‌های رادیویی پیام و آوا ،مدیران این شبکه و جمعی از مدیران و مسئولان دستگاههای مرتبط با صنعت گردشگری در ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، شهرام ملازاده، مدیر شبکه رادیویی پیام و آوا در این نشست با تأکید بر اهمیت صنعت گردشگری گفت: صنعت گردشگری یکی ازمهمترین منابع کسب دآمد برای هر کشور محسوب می‌شود. بنابراین برای توسعه و رونق این صنعت به‌ویژه در شرایط کنونی که با اعمال تحریم‌های ظالمانه‌ای که از سوی کشورهای غربی علیه کشور مواجه هستیم، یکی از راه‌های جلوگیری از خروج ارز از کشور  توسعه صنعت گردشگری  است. وی افزود: شبکه رادیویی پیام با الهام از منویات مقام معظم رهبری در نام‌گذاری سال 98 با عنوان سال رونق تولید و نظر به تدابیر راهبردی معاون صدا برای حمایت از تولید ملی و تشویق هموطنان به سفرهای داخلی، خرید کالای ایرانی، کمک به اقتصاد داخلی و تقویت کسب و کار بومی‌، پویش «راهی شویم» را در دستور کار خود قرارداد. این پویش قراربود فعالیت خود را از نوروز ۹۸ آغاز کند ولی به دلیل بروز حادثه سیل در برخی از مناطق کشور، به فصل تابستان موکول شد. مهمترین هدف این پویش گسترش و ترویج سفرهای داخلی و نقاط دیدنی و بکر کشور است. این پویش ضمن اینکه تاثیر مستقیمی در اقتصاد مناطق خواهد داشت، می‌تواند با معرفی ظرفیت‌های موجود در این مناطق، فرصت‌های سرمایه‌گذاری را نیز فراهم کند و موجب رونق اقتصادملی و مانع خروج ارز از کشور  شود.

مدیر رادیو پیام با اشاره به صنعت گردشگری به عنوان موتور محرک توسعه کشور گفت: برای توسعه صنعت گرشگری در کشور  معرفی مناطق در سطح داخلی و بین المللی حائز اهمیت است، چرا که از طرفی امروزه گردشگران برای مسافرت به مناطق گوناگون، به دنبال منابع اطلاعاتی موثق و به‌روز هستند که نقش غیرقابل انکار رسانه در تمامی عرصه‌های زندگی بشر چون فرهنگ سازى، آموزش، اطلاع رسانی و ایجاد مشارکت اجتماعی به ویژه در توسعه صنعت گردشگرى نقش تعیین کننده‌اى دارد. بنابراین  دستگاه‌های اجرایی و متولی در این حوزه با همکاری و تعامل با رادیو پیام می‌توانند نقش موثری در این حوزه ایفا  کنند. مخاطبان رادیو پیام  هم با مشارکت در این طرح ملی در سراسر کشور می‌توانند برای معرفی مناطق دیدنی و گردشگری شهر و دیار خود، با تهیه فایل‌های صوتی و تصویر به همراه عکس خود، ضمن دعوت از سایر هموطنان برای سفر به آن مناطق،  از طریق درگاه‌های ارتباطی شبکه رادیویی پیام ارسال و در رادیونمای پیام و آوا با نام خود مشاهده کنند. ملازاده در پایان اعلام کرد: در پایان فصل تابستان از سازمان‌هایی که عملکرد قابل توجهی در این حوزه داشته باشند، در مراسمی قدردانی می‌شود. در این مراسم که به همت شبکه رادیویی پیام برگزار شد، نمایندگانی از وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، سازمان راهداری کشور، پلیس راهور ناجا، سازمان اورژانس کشور، سازمان آتش نشانی ،شهرداری تهران، سازمان حفاظت از محیط زیست، سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری امدادخودرو، وزارت ورزش و جوانان و کارشناسان حوزه گردشگری و جمعی از بخش خصوصی وسازمانهای مردم نهاد حضور داشتند.

امتیاز شما