امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

طرح ملی مهارت، دستور کار مشترک تلویزیون و سازمان فنی و حرفه ای کشور

مشاهده ۱۱۲۳
۱۳۹۸/۰۴/۲۲- ۱۴:۰۴

شبکه آموزش سیما و سازمان آموزش فنی‎وحرفه‎ای کشور با هدف مهارت افزایی، تفاهم‎نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مسعود احمدی افزادی مدیر شبکه آموزش با سلیمان پاک سرشت معاون وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی باهدف مهارت افزایی تفاهم نامه همکاری‌های مشترک امضا کردند.

احمدی افزادی با اشاره رویکرد جدید شبکه آموزش گفت: رویکرد شبکه آموزش از آموزش صرف به مهارت محوری  با  شعار «مردم، آموزش و مهارت» تغییر کرده است تا مخاطب بداند چگونه دانایی به توانایی و خواستن به توانستن تبدیل می‌شود. احمدی افزادی با اشاره به تأسیس ستاد راهبردی برنامه‌های مهارت آموزی گفت: شبکه‌های یک، دو، کودک و امید به عنوان همراه این شبکه هستند و سایر شبکه‌ها هم در این زمینه فعالیت دارند.

وی با اشاره به برنامه‌های در نظر گرفته شده با این رویکرد تصریح کرد: ما بیش از ۳۵ عنوان برنامه در نظر گرفتیم. این ۳۵ برنامه که پخش آن‎ها از ابتدای تابستان آغاز شده است بیش از ۷ هزار دقیقه خواهند بود. ما جلسات متعددی با سازمان آموزش فنی‎وحرفه‎ای کشور گذاشتیم تا برنامه مشترکی برای مخاطب تعریف کنیم. احمدی افزادی با اشاره به امضای تفاهم نامه با سازمان فنی و حرفه‌ای اعلام کرد: ما طبق این تفاهم نامه بنا داریم تمامی‌کسانی را که از طرح ملی مهارت آموزی مدرک می‌گیرند را رصد کنیم و با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‎ای بیش از ۱۹۹ کار رشته احصا کرده‎ایم که می‎توانیم بر اساس آن کار رسانه‎ای انجام دهیم.

مدیر شبکه آموزش با اشاره به برگزاری المپیاد جهانی مهارت در کازان روسیه گفت: المپیاد جهانی مهارت کازان که در روسیه برگزار می‌شود دروازه ای برای ورود به مهارت‎هاست که قرار است در شبکه به طور ویژه به این المپیاد بپردازیم. وی در پایان گفت: رویکرد ما در این بحث برنامه‎ای مستمر و همیشگی است که در فصل تابستان آغاز شد.

در ادامه سلیمان پاک سرشت رئیس سازمان فنی حرفه ای کشور و معاون وزیر تعاون ضمن قدردانی از اهتمام جدی رسانه ملی در پرداختن به موضوع مهارت آموزی گفت:  ورود صداوسیما در موضوع مهارت آموزی فرصت مغتنم و ثمربخشی خواهد بود. چون حوزه مهارت‎آموزی حوزه مغفولی در کشور ما بوده  و تاکنون توجه کافی به این حوزه نکرده‎ایم.

وی افزود: حوزه مهارت‎آموزی محصول همگرایی است و آموزش مهارتی محصول ائتلاف‎هایی نظیر ائتلاف سازمان صداوسیما با سازمان فنی و حرفه‌ای  با امضای این تفاهم نامه است.  مردم باید بدانند مشاغلی که در آینده به وجود می آیند متکی بر مهارت هستند و نهاد و یا نظام آموزشی مهارتی می تواند به این نیازها پاسخ دهد. پاک سرشت با اعلام اینکه بر مبنای این تفاهم نامه مققر شده کار مشترکی با شبکه آموزش آغاز شود گفت:  کار به شکل منسجمی در کارگاه‌های مراکز فنی سراسر کشور شروع شده است. 

در پایان این جلسه تفاهم‎نامه همکاری بین سازمان آموزش فنی‎وحرفه‎ای و شبکه آموزش امضا شد.

امتیاز شما