امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

توسعه مشاغل خانگی و ایجاد اشتغال پایدار در راس هرم آموزش‎های فنی‎وحرفه‎ای

مشاهده ۶۰۵
۱۳۹۸/۰۴/۲۴- ۰۸:۴۱

مدیرکل فنی‎وحرفه‎ای استان زنجان با حضور در رسانه استانی با مدیرکل صداوسیما دیدار و گفت‎وگو کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مدیرکل مرکز زنجان در این دیدار، آموزش‎های فنی‎وحرفه‎ای را در گرو انعطاف پذیری نشأت گرفته از درخواست بازار کار و نیازمندی بخش صنعت دانست و افزود: آموزش و ایجاد مهارت‎های لازم در این حوزه باید سمت و سوی اشتغال خانگی و توانایی ایجاد مشاغل پایدار به خود بگیرد.

آقای لطیفی گفت : این آموزش‎ها باید مهارت‎های خاص و ضروری صنعت و  مهارت‎های عمومی‌ بازار کار را فراهم سازد و همچنین برای شاغلانی که به علت تغییرات در تکنولوژی، دچار کاهش کارایی می‌شوند امکان به روز شدن و تکمیل مهارت را فراهم کند.

وی با اشاره به تنوع و گستردگی ماموریت‎های صداوسیما، مهارت آموزی در دل برنامه‌های پربیننده را از اولویت‎های مهم رسانه استانی بیان و تصریح کرد : باوجود کمبودهای شدید در حوزه‌های اعتباری و تجهیزات، رسانه استانی همواره در خصوص امر آموزش و اشتغال تلاش می‌کند در برنامه‌های مختلف بحث مهارت آموزی را مد نظر قرار دهد که از این نمونه می توان به برنامه «خانواده» اشاره کرد.

مدیرکل آموزش فنی‎وحرفه‎ای استان هم ضمن تشکر از توجه رسانی استانی به مقوله آموزش‎های فنی اشتغال محور، این نوع آموزش‎ها را به عنوان ابزاری برای مقابله با بیکاری بالاخص بیکاری نسل جوان و تحصیلکرده دانست و افزود: در واقع خصیصه این آموزش‎ها، نوعی پرورش «کارآفرینی» است، به این معنی که افراد پس از کسب مهارت و تخصص دانش فنی، قادر خواهند بود که فرصت‎های شغلی مناسبی را به دست آورند و یا در نهایت فرصت شغلی ایجاد کنند.

انصاری یکی از اهداف آموزش‎های فنی‎وحرفه‎ای را  بهبود توانایی‌های فردی و تخصصی مهارت آموزان  بیان کرد و گفت: آموزش فنی‎وحرفه‎ای می‎ تواند از طریق تبلیغ رسانه ملی به جایگاه واقعی خود برسد و  عامل دانش افزایی، ایجاد مشاغل خرد و خانگی باشد.

وی خواستار اطلاع‎رسانی و شناساندن بیش از پیش رشته‌های نوین و سایر خدمات آموزشی رایگان مراکز این سازمان، به‎ویژه در هفته آموزش‎های فنی‎وحرفه‎ای شد.

امتیاز شما