امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

«جانگوی آزاد شده» در فیلم خانه شبکه چهار

مشاهده ۳۸۶
۱۳۹۸/۰۴/۲۹- ۰۹:۲۳

«جانگوی آزاد شده»، «یک مرد یک ترن»، «نمایش ترومن»، «شرلوک هولمز»، «دوازده مرد خشمگین»، «مسیر سبز» و «مهمان مامان» عناوین فیلم‎هایی است که در«فیلم خانه» این هفته نمایش داده می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، «فیلم خانه» شبکه چهار هر روز ساعت 10:30روی آنتن می‌رود و روزانه یک اثر از برترین آثار برگزیده سینمای ایران و جهان که تاریخ سینما را ساخته‎اند از نگاه منتقدان و اهالی سینما، پخش می‌کند.
مخاطبان قبل از تماشای فیلم با روایت منتقدان با محتوا و کارگردان فیلم بیشتر آشنا می‌شوند. سید علی روحانی، رامتین شهبازی، جواد طوسی و خسرو نقیبی منتقدان این هفته «فیلم خانه» هستند.
«جانگوی آزاد شده»، «یک مرد یک ترن»، «نمایش ترومن»، «شرلوک هولمز»، «دوازده مرد خشمگین»، «مسیر سبز» و «مهمان مامان» عناوین فیلم‎هایی است که از 29 تیرماه تا 4 مرداد در قالب «فیلم خانه» پخش می‌شود. در ادامه اطلاعات فیلم‎های سینمایی عنوان شده به همراه خلاصه داستان آمده است: فیلم سینمایی «جانگوی آزاد شده» به کارگردانی کوئنتین تارانتینو است. جنگو یک برده است که توسط یک ارباب سخاوتمند به نام دکتر کینگ شولز خریداری می‌شود. از آنجا که شولز اعتقادی به برده‌داری ندارد جنگو را آزاد می‌کند و آن دو در کسب و کاری که شولز به راه انداخته با هم شریک می‌شوند. بعد از یک زمستان پرسود، آن دو با هدف پیدا کردن همسر جنگو به نام برومهیلدا به می‌سی‌سی‌پی می‌روند...
«یک مرد، یک ترن» که با عنوان اصلی «امپراطوری قطب شمال» شناخته می‌شود، محصول سال 1973 آمریکا است که در مدت زمان معمول 118 دقیقه با تلاش روبرت آلدریچ کارگردانی شده است. فیلم‌نامه «یک مرد، یک ترن» را کریستوفر ناف به نگارش درآورده است و فیلم در ژانر اکشن و دلهره قرار می‌گیرد. داستان فیلم در دهه 1930 اتفاق می‌افتد. در این دوران به دلیل فقط اقتصادی و بیکاری در آمریکا، برخی کارگران از کار برکنار شده و جویای کار مجدد هستند و در این راه از مکانی به مکان دیگر سفر می‌کنند؛ آن‌ها توان پرداخت هزینه مسافر با قطار را ندارند و قاچاقی سوار قطار می‌شوند اما یکی از این قطارها نگهبانی دارد که به هیچ‌کس اجازه کاری را نمی‌دهد.
«نمایش ترومن»فیلمی علمی، تخیلی، کمدی و درام به کارگردانی پیترویر و نویسندگی اندرو نیکول است که در سال 1998 اکران شده است. این فیلم در آن سال برنده‌ی جایزه‌ی گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش اول مرد و بهترین بازیگر مکمل مرد شد و برای بهترین فیلم و بهترین بازیگر نقش اول مرد و بهترین بازیگر مکمل مرد نیز نامزد اسکار شد. در این فیلم، جیم کری، لارا لینی، اد هریس بازی می‌کنند. فیلم درباره‌ی مردی به نام ترومن است که یک زندگی ساده دارد. او کودکی‌اش را در رؤیای کشف جهان و جهانگردی به سر برده است ولی حالا اسیر زندگی اداری و زناشویی شده است...
«شرلوک هولمز» نام یک فیلم نئو نوآر معمایی جنایی به کارگردانی گای ریچی است که برگرفته از داستان‌های شرلوک هلمز، کارآگاه معروف خیالی اثر آرتور کانن دویل است.. شرلوک هولمز باتلاش برادران وارنر در تاریخ 25 دسامبر 2009به نمایش درآمد. خلاصه فیلم: شرلوک هولمز به همراه دستیارش مجرمی خطرناک به نام بلک وود را دستگیر می‌کنند. بلک وود پس از مدتی به جرم جادوگری و آدم ربایی به اعدام محکوم می‌شود. اما چیزی نمی‌گذارد که گورکن قبرستان به آن‎ها می‌گوید بلک وود زنده است.
«دوازده مرد خشمگین» فیلمی درام محصول سال ۱۹۵۷ آمریکاست که براساس داستانی تلویزیونی به همین نام نوشته رجینالد روز و به کارگردانی سیدنی لومت ساخته شده‌است. داستان درباره هیات منصفه دادگاهی متشکل از دوازده نفر است که بایستی درباره گناهکار بودن یا بی‌گناهی جوانی به اتهام قتل تصمیم‌گیری کنند. فیلم به دلیل اینکه تنها از یک لوکیشن در بیشتر طول فیلم و دوازده بازیگر اصلی استفاده کرده‌است مورد توجه می‌باشد.
«مسیر سبز» فیلمی است به کارگردانی فرانک دارابونت و محصول سال 1999 شرکت آمریکایی برادران وارنر است که بر اساس رمانی از استیون کینگ ساخته شده‌است و در آن تام هنکس در نقش پل اجکام و مایکل کلارک دانکن در نقش جان کافی بازی می‌کنند. یک سیاهپوست درشت اندام و خوش قلب به نام جان کافی به جرم قتل دو دختر نوجوان به زندان می افتد و در انتظار مرگ است. زندانبان‌ها بعد از مدتی متوجه می‌شوند او بی گناه است و در اصل می خواسته آن دو دختر را نجات دهد... فیلم سینمایی «مهمان مامان» به کارگردانی داریوش مهرجویی، جمعه 4مرداد پخش می‌شود.
در خلاصه داستان فیلم با بازی گلاب آدینه، حسن پورشیرازی، امین حیایی، پارسا پیروزفر و نسرین مقانلو آمده است: برای خانواده‌ای مهمان سرزده که تازه عروس و داماد هستند، می‌آید چون وضع مالی خانواده خوب نیست، همسایگان دست به دست هم می‌دهند تا آبروی صاحبخانه را حفظ کنند...
«فیلم خانه» هر روز ساعت 10:30 پخش و ساعت 1:30 بامداد از شبکه چهار سیما بازپخش و تقدیم به علاقه‎مندان هنر هفتم می‌شود.

امتیاز شما