امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
توصیه رادیو تهران به مردم
توصیه رادیو تهران به مردم

رمز کارت بانکی خود را به فروشنده‌ها نگویید

مشاهده ۲۱۱
۱۳۹۸/۰۴/۲۹- ۰۹:۵۲
تعداد بازدید:211

برنامه «تهرانک» امروز 29 تیر با موضوع دادن رمز کارت بانک به فروشنده هنگام خرید، به زبان طنز مردم را از اشتباهاتی که در این زمینه مرتکب می‌شوند، آگاه می‎سازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، رادیو تهران در پی تماس‎های مکرر مخاطبان در اطلاع رسانی از راه‌های شناسایی و پیشگیری از به دام افتادن در دام کلاهبرداران اینترنتی و  از این قبیل جرایم، در برنامه‌های مختلف به این امر می‌پردازد.

بنا به گفته سرهنگ حسین رمضانی متأسفانه هنوز برخی از شهروندان در هنگام خرید، خودشان عملیات بانکی را انجام نمی‌دهند، این افراد برای پرداخت بهای کالا یا خدمات خریداری شده کارت بانکی خود را به همراه رمز آن در اختیار فروشندگان قرار می‌دهند تا عملیات بانکی را فروشندگان انجام دهند.

وی با بیان اینکه یک بار کشیدن کارت بانکی روی دستگاه اسکیمر یا کارتخوان متصل به اسکیمر کافی است تا تمام اطلاعات کارت بانکی شهروند ثبت شود، افزود: این عمل اشتباه است و اگر فروشنده مجرم باشد می‌تواند به جای کشیدن کارت بانکی شما در دستگاه کارت‌خوان در دستگاه اسکیمر کارت کشیده و اطلاعات کارت بانکی شما را کپی کند و با دانستن رمز آن به راحتی از کارت شما برداشت کند و....

برنامه «تهرانک» امروز (29 تیر) با موضوع دادن رمز کارت بانک به فروشنده هنگام خرید: به زبان طنز شما مخاطبان را از اشتباهاتی که مرتکب می‌شوید، آگاه می‎سازد.

 این برنامه موضوع محور طراحی شده تا مهم‎ترین اهداف آن که بیان قوانین شهروندی به زبان شیرین است، به راحتی و سادگی به مخاطبان منتقل شود.

«تهرانک»  برنامه‌ای عصرگاهی است که از شنبه تا چهارشنبه ساعت 17:30 روی آنتن رادیو تهران می‎رود.

مخاطبان پس از پخش برنامه می‎توانند در هر ساعت از شبانه روز از طریق اپلیکیشن ایران صدا، این برنامه را دریافت کنید.

امتیاز شما