امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

«از تالکان تا طالقان» در قاب کانال اردوی شبکه سحر

مشاهده ۲۹۲
۱۳۹۸/۰۴/۲۹- ۱۰:۳۳

مجموعه مستند «از تالکان تا طالقان» با نگاهی به زیبایی‌های دیده نشده منطقه طالقان در جدول پخش کانال اردو ی شبکه جهانی سحر قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این مستند پیمان سبزه علی، کارگردان به سراغ مناطقی در منطقه «طالقان» می‎رود که تاکنون هیچ گروه تصویربرداری به آنجا نرفته است. این مناطق از منظر طبیعت زیست محیطی بخصوص مرداب‎های متعدد و زیبای آن همچون مرداب آرگون و یا حیات وحش و گونه‌های خاص آن بسیار بکر هستند. همچنین اماکن زیارتی متعدد و آداب و رسوم خاص این منطقه نیز در این مستند به نمایش گذاشته می‎شود.

«تالکان» نام قدیمی «طالقان» است که در فرهنگ دهخدا و حتی در باور مردم این منطقه به معنی کوه‌های بزرگ است. سید مرتضی سیدی نژاد به عنوان نویسنده و پژوهشگر و محمد میر معصومی‌به عنوان کارگردان و تدوینگر با این مجموعه همکاری کرده‎اند.

تصویربرداری این مجموعه بر عهده محمود صالحی بوده و موسیقی کار را سید احمد میر معصومی ساخته است. زبانگردانی این مجموعه را علیرضا سالاورند برای کانال اردو انجام داده است. این مستند زیبا امروز ساعت 19:52 به وقت تهران از کانال اردو پخش می‌شود و تکرار آن فردا یکشنبه سی‎ام تیرماه ساعت 1:57 بامداد و 6:45 است.

امتیاز شما