امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

روایت غم‎انگیز تخریب بقیع در مستند «بهشت ماندنی است»

مشاهده ۱۹۹
۱۳۹۸/۰۴/۳۱- ۱۲:۰۰

مستند «بهشت ماندنی است» داستان غم‎انگیز تخریب قبرستان بقیع به‎دست تکفیری‌های وهابی است که از کانال اردو شبکه جهانی سحر پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مستند «بهشت ماندنی است» داستان غم‎انگیز تخریب قبرستان بقیع به‎دست تکفیری‌های وهابی است که هشتم شوال 1344 دست به این اقدام جنایت آمیز زدند. در این مستند پژوهشی که از کانال اردو شبکه سحر پخش می‎شود، فاجعه تخریب قبرستان مقدس بقیع به دست تکفیری‌های وهابی توسط تصاویر و اطلاعات جدیدی در مورد این حادثه روایت می‌شود تا پرده از چهره واقعی وهابیون برداشته شود. این مستند با شیوه‎ای پژوهشی و تاریخی، فاجعه تخریب قبرستان بقیع به‎دست وهابیون را روایت می‌کند. در این مستند حجت‌الاسلام سید علی قاضی عسگر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و محمد مهدی صاحب الفصول به بیان واقعه تخریب قبور ائمه بقیع می‌پردازند و همچنین تصاویر و اطلاعات جدیدی در خصوص این فاجعه تخریب ارائه می‌شود.

برنامه«بهشت ماندنی است» کاری از احمد ابراهیمی است و پروانه طالبی برای کانال اردو زبانگردانی کرده است. این مستند امشب ساعت 19:55، به وقت تهران از کانال اردوی شبکه جهانی سحر پخش می‌شود. تکرار این برنامه سه‎شنبه اول مرداد، ساعت 2 بامداد و 12:45 به وقت تهران است.

امتیاز شما