امروز چهارشنبه  ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
معرفی باغ کتاب تهران؛
معرفی باغ کتاب تهران؛

نوستالژی بزرگ در کانال اردوی شبکه سحر

مشاهده ۱۸۷
۱۳۹۸/۰۴/۳۱- ۱۲:۰۷
تعداد بازدید:187

امکانات و ویژگی‌های «باغ کتاب» تهران امروز دوشنبه 31 تیر، در برنامه‎ «ایران» در کانال اردوی شبکه جهانی سحر معرفی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، امروز دوشنبه کانال اردوی شبکه جهانی سحر در ویژه برنامه‎ای به معرفی «باغ کتاب تهران» می‌پردازد. برنامه «ایران» تلفیقی از مستندهای گزارش کوتاه با مضامین فرهنگی، گردشگری است که به‎همت مستندسازان جوان و خلاق در شهرهای مختلف ایران تولید می‌شود. هر قسمت 30 دقیقه‎ای تلفیقی از چند مستند کوتاه در خصوص مکان‌های دیدنی، جاذبه‌های گردشگری، هتل، صنایع دستی، بازی‌های محلی، موسیقی‌های بومی و غذاهای محلی ایران است. برنامه «ایران» این هفته کانال اردوی شبکه جهانی سحر به معرفی باغ کتاب تهران اختصاص دارد. «باغ کتاب تهران» در منطقه عباس‌آباد تهران واقع شده و از شرق با کتابخانه ملی ایران، از شمال‌شرقی با فرهنگستان‌های علوم، و زبان و ادب فارسی، از شمال‌غربی با باغ هنر، و از غرب با باغ‌موزه دفاع مقدس همسایه است. این برنامه به معرفی و تشریح امکانات، ویژگی‌ها و فضاهای رفاهی باغ کتاب می‌پردازد. باغ کتاب با داشتن دو کتابفروشی بزرگسال و کودک بزرگترین فضای فروشگاهی کتاب در جهان به‌شمار می‎آید در این مجموعه همچنین باغ علم کودک وجود دارد که در آن کودکان 6 تا13 سال با داستان بدن، داستان خانه، داستان شهر و داستان زمین طی بازی‌ها و سرگرمی‌های مفرح علمی آموزشی آشنا می‌شوند. همچنین باغ علم نوجوان هم ، به نوجوانان این امکان را می دهد که از طریق ابزار علمی، فرصت کشف تجربه بسیاری از مباحث علمی دروس ریاضی، فیزیک و شیمی را به دست آورند.

برنامه «ایران» را عاطفه رضوی برای کانال اردو زبانگردانی کرده است و شایسته درانی اجرای آن را بر عهده دارد. «ایران» امروز سی‎ویکم تیرماه ساعت 21، به وقت تهران از کانال اردو پخش می‌شود و تکرار آن فردا ساعت 3 بامداد و 8:50، خواهد بود.

امتیاز شما