امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

سهم زنان از سرمایه جهانی به روایت پرس تی وی

مشاهده ۲۵۹
۱۳۹۸/۰۵/۰۱- ۱۲:۳۰

برنامه این هفته «شکاف اقتصادی» (Economic Divide) به بحث و بررسی در مورد سهم زنان از سرمایه جهانی و تفاوت آن با وضعیت مردان در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه اختصاص دارد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه به تهیه‎کنندگی کاوه تقوایی ضمن اشاره به کمتر بودن سهم زنان نسبت به مردان از سرمایه جهانی و وجود تفاوت محسوس در میزان درآمد و دارایی دو جنس در دنیا به بررسی گزارشی پیرامون سهم 66 درصدی زنان از نیروی کار جهان و در اختیار داشتن تنها 10 درصد درآمد و 1 درصد دارایی‌های جهان توسط زنان می‌پردازد. این برنامه در ادامه، شکاف درآمدی میان زنان و مردان در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه را به نقد و تبادل نظر می‎گذارد و تصدی مشاغل سطح پایین به‎همت زنان و اختصاص بیشتر مشاغل مدیریتی به مردان را موضوع بحث خود قرار می‎دهد.

نگاهی به وضعیت کار زنان در آمریکا، مروری بر وضعیت درآمدی زنان در کشورهای اروپایی و بررسی گزارش بانک جهانی درخصوص تبعیض جنسیتی در کشورهای مختلف جهان از دیگر محورهایی است که در این برنامه بررسی می‎شود. «شکاف اقتصادی» ساعت یک بامداد جمعه 4 مرداد از شبکه پرس تی وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه نیز شنبه ساعت یک بامداد، یکشنبه ساعت 9 و 20 و دوشنبه ساعت 12 روی آنتن می‎رود.

امتیاز شما