امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

جلوگیری از تهاجم فرهنگی با بهره‎گیری از ظرفیت‎های حرم رضوی

مشاهده ۲۹۵
۱۳۹۸/۰۵/۰۵- ۱۷:۴۳

آیت‎الله مدرسی در دیدار با مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی، استفاده از ظرفیت‎های حرم رضوی را راهی برای جلوگیری از تهاجم فرهنگی دانست.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی و جمعی از مدیران آن با آیت‎الله «سیدمحمدتقی مدرسی» از مراجع تقلید شیعه دیدار کردند. در این دیدار آیت‎الله سیدمحمدتقی مدرسی با بیان اینکه تا زمانی که روحانیت با مردم و در دل مردم باشند، شاهد شکوفایی در نظام اسلامی هستیم، افزود: تنها مکانی که می تواند روحانی تربیت و ارتباط قوی بین مردم و روحانیت ایجاد کند، حوزه‌های علمیه است؛ بنابراین باید حوزه علمیه در شهری مانند مشهد تقویت شود.
آیت‎الله سیدمحمدتقی مدرسی مرجع تقلید شیعیان افزود: با توجه به زائران بی‎شمار در مشهد، باید با برنامه ریزی و بازسازی اخلاقی، فرهنگی و معاشرتی، اجازه نداد هیچ زائری دست خالی از مشهد بیرون برود.
وی در ادامه، بقاع امامزادگان را قطب‌های فرهنگی دانست که می توان در این پایگاه‌ها، با تهاجم فرهنگی غرب مقابله کرد و تصریح کرد: اکنون وقت ترویج و صادر کردن فرهنگ اسلامی است و از راه فرهنگ باید قلب‎های مسلمانان و مردم را فتح کنیم.آیت الله سیدمحمدتقی مدرسی تاکید کرد: در رسانه ملی در ۴۰ سال گذشته کارهای بزرگی صورت گرفت و اکنون هم با فکر و برنامه ای جدید باید در این راه، گام های مستحکمی‌برداشت.
محسن نصرپور مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی هم در این دیدار گزارشی از برنامه‌های این مرکز در خصوص گسترش فرهنگ رضوی، قرآنی، شهید و شهادت و ساخت مستندهای فاخر درباره شهدای مدافع حرم ارائه کرد و گفت: صداوسیمای خراسان رضوی در ماه مبارک رمضان در کنار برنامه‌های معارفی که از شبکه استانی پخش می‌کرد روزانه از چهار نقطه حرم مطهر ترتیل خوانی و قرآن را برای سایر شبکه‌های ملی و استانی پخش کرد.
محسن نصرپور در ادامه گفت: صداوسیمای خراسان رضوی در دهه کرامت ۱۱ هزار و ۶۶۵ دقیقه برنامه تولید و پخش کرد که حدود ۱۲۰۰ دقیقه آن به صورت زنده علاوه بر شبکه استانی در سایر شبکه‌های ملی و استانی پخش شده است.

امتیاز شما