امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

مستند پرتره استاد اکبر ثبوت در شبکه چهار

مشاهده ۴۷۵
۱۳۹۸/۰۵/۰۶- ۰۹:۲۵

مستند «جهانی بنشسته در گوشه‌ای» با موضوع زندگی استاد اکبر ثبوت در قالب مجموعه «حکایت دل» روی آنتن شبکه چهار سیما می‎رود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مستند «جهانی بنشسته در گوشه‌ای» عنوان قسمت جدید از مجموعه «حکایت دل» است که به معرفی استاد اکبرثبوت پژوهشگر، مورخ، نسخه‎شناس و فیلسوف و حکیم معاصر می‌پردازد. این مستند 6 مرداد، ساعت 21 از شبکه چهار سیما پخش می‌شود. یادآور می‌شود؛ استاد اکبر ثبوت یکی از پژوهشگران برجسته حوزه دین، تاریخ معاصر، ادبیات، فلسفه و عرفان است که سال‌ها از محضر بزرگان حوزه و دانشگاه چون علامه شیخ آقابزرگ تهرانی و علامه شعرانی بهره برده و پژوهش‌های ارزشمند بسیاری را در زمینه‌های جنبش‌های اجتماعی و فکری گذشته، پیوندهای فرهنگی ایران و شبه قاره، حافظ‌شناسی، صدراشناسی، تاریخ موسیقی، دفاع از معتقدات و فرهنگ شیعه، بررسی احوال و آثار عرفایی چون حسن بصری و حارث محاسبی و روزبهان بقلی، شرح حال و بررسی آثار و آرای استادانش (علامه شعرانی، محمدتقی آملی، مهدی الهی‌قمشه‌ای، محمود شهابی، مرتضی مطهری و...) مسائل حقوقی و سیاسی و اجتماعی به سرانجام رسانده است.

برنامه«حکایت دل» به تهیه‎کنندگی علیرضا حسینی و کارگردانی بیژن شکرریز، در قالب 20 قسمت مستند از زندگینامه، پرتره علمی و حرفه‌ای اساتید فاخر و مشاهیر معاصر کشور، یکشنبه‌ها ساعت 21 از شبکه چهار سیما پخش می‌شود. این مجموعه برای اولین بار از شبکه چهار سیما روی آنتن می‎رود و روز دوشنبه ساعت 19:30 از شبکه یک سیما بازپخش می‌شود.

ویدئوها

امتیاز شما