امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

کتاب شب سرنوشت بچه شمرون را مرور می‌کند

مشاهده ۵۰۰
۱۳۹۸/۰۵/۱۲- ۱۰:۵۷

«سرنوشت بچه شمرون» روایت داستانی دیگری از محمود گلابدره‎ای است که به مدت یک هفته با صدای بهروز رضوی از رادیو تهران برنامه «کتاب شب» پخش می‎شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، پانزدهم مرداد سال ۱۳۹۱ محمود گلابدره‌ای که می‌توان او را یکی از جنجالی‌ترین نویسندگان قبل و بعد از انقلاب دانست، در بیمارستان الغدیر تهران برای همیشه آرام گرفت. زندگی او سرشار از ماجراهای عجیب و غریبی بود که بخشی از آن در رمان «سرنوشت بچه شمرون» آمده است. 
این رمان را گلابدره‌یی در سال ۱۳۶۰ در حالی که هیچ ناشری آن را چاپ نمی‌کرد، با سرمایه خودش در تیراژ ده هزار نسخه به چاپ رساند، اما مخارجش برنگشت و زندگی او را فلج کرد. این رمان زندگی پسر بچه ای را روایت می‌کند که پدرش یک سلمانی دوره گرد است. پس از مرگ زودهنگام پدر، پسر تصمیم می‌گیرد کار او را ادامه دهد. ماجراهای زندگی این پسربچه و فراز و نشیب‎هایی که بر سر راه زندگی او قرار می‌گیرد داستانی است که گلابدره‎ای در این کتاب به روایت آن پرداخته است.
در این رمان، ما با بخشی از ماجراهای تاثربرانگیز زندگی این نویسنده که همواره از حق می‌گفت و می‌نوشت اما زندگی‌اش به ناحق از هم پاشیده شد، آشنا می‌شویم.
این رمان با همراهی و مشاوره علی خلیلی (وصی ادبی نویسنده) در شش قسمت ۲۰ دقیقه‌ای تنظیم رادیویی شده از امشب (دوازدهم تا هفدهم مرداد)، ساعت ۲۳:۳۰ از برنامه کتاب شب رادیو تهران پخش می‎شود. سردبیر محمدباقر رضایی، تهیه‌کننده این برنامه رضا قربانی و راوی آن بهروز رضوی است.
ساعت ۲۳:۳۰ موج اف.ام ردیف ۹۴ مگاهرتز یا موج ای.ام ردیف ۱۳۳۲ کیلوهرتز، این سلسله برنامه‌ها، بعد از پخش، در سایت رادیو تهران قرار می‌گیرند و برای همیشه قابل باز شنوایی هستند. همچنین علاقه‎مندان برنامه‌های رادیو تهران را از اپلیکیشن ایران صدا دریافت می‎کنند.

امتیاز شما