امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

مروری بر شخصیت علی بن یقطین و نقش وی در حفظ کیان شیعه

مشاهده ۱۴۵
۱۳۹۸/۰۵/۱۲- ۱۵:۳۰

امروز یکشنبه ۱۳ مرداد، آیت‎الله خاتمی در برنامه «سیره پیشوایان» شیوه‌های مبارزات سیاسی امام کاظم (ع) را با خلفای عباسی، واکاوی می‎کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در میان اصحاب ائمه معصومین (علیهم السلام) کسانی هستند که در میادین مختلفی به پاسداری از حریم تشیع و حفظ آثار امامان پرداخته و گسترش فرهنگ امامت را وظیفه خود می‎‏دانستند.

«علی بن یقطین» یکی از نمونه‌های بارز این مردان سختکوش است، او برای رسیدن به رشد و تعالی و رضوان الهی مرارت‎ها و سختی‎ها کشیده، از هیچ مانعی نهراسیده و در دامان ولایت پرورش یافته است. به همین منظور برنامه «سیره پیشوایان» در ادامه مباحث پیشین خود به بررسی ویژگی‌های برجسته امامان معصوم (علیهم السلام) و بررسی نقش علی بن یقطین و مبارزات وی  علیه حکومت‎های ظلم و جور خلفای عباسی می‎پردازد.
همچنین شیوه‌های مبارزات سیاسی امام کاظم (ع) با خلفای عباسی و تربیت اندیشمندان فکری و سیاسی از سوی امام کاظم (ع) از جمله موضوعاتی است در این برنامه به آن پرداخته می‌شود.
برنامه «سیره پیشوایان» به همت گروه قرآن و(اهل بیت علیهم السلام) و به تهیه‎کنندگی و سردبیری رضا رضایی و اجرای رضا هدایت‎فر، روزهای یکشنبه ساعت ۱۵:۳۰ از رادیو معارف موج اف ام ردیف۹۶ تقدیم شنوندگان می‌شود.

امتیاز شما