امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

مروری بر ناتوانی اروپا در اجرای تعهداتش در برجام

مشاهده ۱۷۶
۱۳۹۸/۰۵/۱۴- ۱۶:۰۵

تلاش اروپا برای نگاه داشتن ایران در توافقنامه برجام و ناتوانی سران اروپایی در حفظ این توافق، در برنامه این هفته «ایران امروز» (Iran Today) شبکه پرس تی وی نقد و بررسی می‎شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه به تهیه‎کنندگی یوسف پور انوری با اشاره به خروج آمریکا از برجام و بازگرداندن همه تحریم‎های یک جانبه علیه ایران در تیرماه 97، تلاش‎های اروپا برای نگاه داشتن ایران در این توافقنامه و دادن 11 وعده به ایران از سوی سه کشور اروپایی را بررسی می‎کند.
در این برنامه ضمن اشاره به موارد مربوط به 11 وعده اروپایی‌ها به ایران در بیانیه مشترک اعلام شده، از جمله حفظ و ارتقای روابط گسترده‌تر اقتصادی در حوزه‌های مختلف با ایران، حفظ و استمرار کانال‌های موثر مالی برای تعامل با ایران، تداوم صادرات نفت و میعانات گازی، محصولات نفتی و پتروشیمی، تداوم روابط حمل و نقل دریایی (از جمله کشتیرانی و بیمه)، زمینی، هوایی و ریلی، تشویق سرمایه‌گذاری بیشتر در ایران، حمایت عملی از تجارت و سرمایه‌گذاری در ایران نیز بررسی می‎شوند؛ همچنین حمایت از شرکت‌ها در برابر آثار فراسرزمینی تحریم‌های آمریکا در گفت‎وگو با کارشناسان و فعالان حوزه‌های اقتصادی با بررسی راستی‎آزمایی این وعده‌ها نیز از دیگر بخش های این برنامه است.
در این برنامه که میزبان آرش نجفی رئیس انجمن بهینه‎سازی مصرف انرژی ایران، سعدالله زارعی رئیس مرکز مطالعات استراتژیک اندیشه‎سازان نور و بهمن آرمان اقتصاددان است، نقش اروپا به عنوان مجری مقررات فراسرزمینی آمریکا، تلاش تندروها در غرب برای اثبات حضور ایران پای میز مذاکره در قبال زور، تهدید ایران به خروج تدریجی از برجام و تکاپوی اروپایی‌ها برای عملیاتی کردن اینستکس و تحلیل صاحبنظران آمریکایی مبنی بر روی آوردن ایران به ابزارهای فشار از جمله نفوذ در منطقه و توسعه جنگ افزارهای مختلف درصورت اعمال فشار بیشتر از سوی آمریکا به بحث و تبادل نظر گذاشته می‎شود.

برنامه«ایران امروز» با اجرای لیلا فرامرزی ساعت 1:03 بامداد چهارشنبه 16 مرداد از شبکه پرس تی وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه چهارشنبه ساعت 7 و 20، پنجشنبه ساعت 9 و شنبه ساعت 12 روی آنتن می‎رود.

امتیاز شما